KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 23, 2008

PM BEGGING for fresh mandate

By JANE RITIKOS, ZULKIFLI ABD RAHMAN and MARTIN CARVALHO

Give me more time to deliver what I have promised, said Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

“These are things that are not easy and take time to accomplish,” he said, adding that the programmes were not only confined to five-year plans in the 9th Malaysia Plan.

“We never focused on a five-year plan and later think of others. We have to plan beyond that.

“Some development and vision plans overlap and some need a long time to produce results,” he told reporters after a briefing for 3,000 Umno division members at the Putra World Trade Centre.

No2umnO - Diberitahu juga PM mahu semua MT UMNO dan BN memberitahu rakyat tentang JASA KERAJAAN kepada rakyat. Yang menjadi persoalan adalah, kenapa perlu memberitahu? Bukankah baik buruk sesuatu itu dapat dilihat oleh mata kepala sendiri. Kalau baik, tak perlu disebut, semua orang tahu. Begitu juga sebaliknya. Kalau ianya perlu diberitahu, bermakna hasil tiada, tapi setakat cerita. Cerita cerita tak main lahhhh. Yang kita nampak, rasa dan lihat .... minyak naik harga, barangan lain naik harga.

Apa yang rakyat TURUT nampak sekarang adalah kesempitan hidup, sukar mencari rezeki dan pembangunan setakat cakap. Perancangan pembangunan hanya lah berbentuk lampiran dan tulisan. Kenyataannya masih kabur dan keliru. Wang peruntukan entah kemana. Bayaran kontraktor kerajaan sekarang pun masih tertangguh tangguh.

Maka benarkah semua itu atau ianya sekadar menyedapkan hari rakyat? Walaupun begitu, pembangunan yang dijanjikan, tidak semudah yang disebut. Ianya mungkin berjaya dan mungkin gagal. Yang pasti, bermulanya perlaksanaan, rakyat tidak dapat apa apa kecuali perhatikan, bagaimana ia dibuat dan kalau memakan masa 10 tahun, maka rakyat akan terus dan mungkin akan bertambah teruk ekonominya.

Wahai rakyat yang bijaksana, siapakah anda untuk memperolehi projek berbilion billion ringgit itu? Jangan keturunan lahir, semua sudah tergadai. Anak cucu akan maki datuk sendiri kerana asyik undi kerajaan yang ternyata membelit dan korup. Mahu tengok cucu maki datuk ..... kita tunggu 10 tahun lagi. Cucu kata, datuk aku bodoh. Kena tipu UMNO hidup hidup ..... Anak anak makin pandai untuk berfikir antara realiti dan angan angan kosong. Walaupun disekat, minda mereka maju mengikut perkembangan sains dan teknoloji.

Kerajaan mahu rakyat TUNGGU dan LIHAT, TUNGGU dan LIHAT dan akhinya rakyat mati menunggu. Weyyyy ... bangun lah !!!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive