KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 4, 2008

ANWAR DI KAMPUNG JAWA

UCAPAN ANWAR DI CERAMAH KG JAWA 3 FEB 2008

"Sekiranya saya diberikan peluang, saya akan kembalikah MARUAH saya dan kembalikan KUASA rakyat" ANWAR IBRAHIM

"UMNO dan BN di dalam keadaan terdesak dan takut. Kalau tahun 1999, bangsa Melayu sudah berubah arah, kini bangsa India turut bersama kita untuk menolak BN dan UMNO"

"Kalau hari ini diistiharkan BA Menang, Saya akan buat pengumuman keesokannya untuk turunkan harga minyak dan memberikan pendidikan percuma kepada murid sekolah rendah dan menengah serta penuntut universiti" disusuli dengan sokongan dan tepuk sorak dari yang hadir pada ceramah tersebut.

Di dalam pada itu beliau banyak berbicara tentang sikap pemimpin jahilliyah yang terdapat sekarang, bangsa melayu yang ditipu dan beberapa isu terkini. Penerangan terus diadakan pada setiap malam untuk memberikan penerangan sebenar tujuan pilihanraya kali ini termasuk isu VIDEO VK LINGAM.

Gobalakrishnan yang menjadi penceramah pertama telah berbicara tentang skandal perempuan simpanan Samy Vellu, isu Sujatha serta Pemberian bantuan RM13.15 barangan dapur kepada rakyat oleh LIM KENG YAIK.

Manakala ustaz BADRUL AMIN menceritakan tentang pengalaman dipenjara PUDU, pengalaman beliau berjuang bersama parti keadilan, isu HINDRAF yang diputar belitkan oleh kerajaan dan pelbagai isu semasa. Selain dari itu, beliau turut menyarankan rakyat agar turun beramai ramai bersama BERSIH pada 23hb Februari 2008 untuk memaksa SPR menuruti permohonan 4 perkara. TEmpat masih belum ditetapkan lagi.

Kehadiran sangat memberansangkan. Walaupun hujan telah turun tetapi tidak menghalang orang ramai memenuhi kawasan laman sebuah rumah di Kampung Jawa. Ahli jawatankuasa penganjur juga kelihatan memberikan kawalan lalulintas serta bantuan internet untuk memeriksa senarai pengundi.

Kedatangan Anwar Ibrahim sekitar jam 11.00 malam telah menyebabkan pengunjung yang sudah ramai, melaungkan slogan "REFORMASI!!!" berulang kali. Kaum India yang turut sama hadir telah memberikan isyarat bahawa pilihanraya kali ini adalah lain dari yang lain.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive