KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 4, 2008

APA YANG MALAYSIA CUBA TUNJUKKAN?

Malaysia Hulur AS$270,000 Kepada Mangsa Bencana Alam Bangladesh

PUTRAJAYA, 4 Feb (Bernama) -- Malaysia hari ini menghulurkan sumbangan AS$270,000 bagi membantu meringankan beban rakyat Bangladesh yang menjadi mangsa bencana alam baru-baru ini.

Menteri Luar Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata taufan serta banjir yang melanda Bangladesh baru-baru ini menjejaskan kehidupan kira-kira 10 juta penduduk negara itu.

"Malaysia memahami kesulitan yang dihadapi oleh kerajaan dan sebagai tanda persahabatan dan perpaduan dengan rakyat dan kerajaan Bangladesh, kerajaan kami membuat keputusan untuk menghulurkan derma ini," kata Syed hamid pada majlis penyampaian cek AS$270,000 sumbangan kerajaan Malaysia kepada Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh ke Malaysia M. Khairuzzaman di Wisma Putra di sini hari ini.

Syed Hamid berkata walaupun sumbangan itu mungkin tidak seberapa, tetapi Malaysia berharap ia dapat membantu meringankan beban yang ditanggung oleh mangsa.

"Malaysia sentiasa berasa bertanggungjawab membantu dan memberi sokongan kepada saudara dan sahabatnya, terutama ketika mereka memerlukan bantuan. Oleh itu, kami akan terus memberi sokongan dan bantuan kemanusiaan sekadar yang terdaya oleh kami, terutama kepada saudara dan sahabat kami di rantau ini," katanya.

No2umnO - Sedang rakyat Bangladesh di Malaysia sedang berjuang untuk terus hidup, kerajaan Malaysia cuba tunjuk hebat dengan membantu mangsa ribut di Bangladesh. Apa sebenarnya agenda kerajaan? Tunjuk baik atau tunjuk duit? Lihatkan wajah warga Bangladesh yang meminta dibawa pulang ke tanah air akibat ditipu oleh majikan dan sendikit pekerja asing ......

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive