KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 19, 2008

LAGI PROJEK UNTUK KONI

The image “http://buletinonline.net/images/berita4/jertehsouq.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

Jerteh Souq – RM22 juta untuk kroni lagi
buletinonline

Besut, Feb 18 – Inilah antara kehebatan Deris Jusoh sebagai MB Terengganu. Menjadikan sesuatu projek itu seolah-olahnya sesuatu yang hebat dengan menggunakan nama-nama dan slogan

Apabila sesuatau yang ganjil dan ‘berbunyi’ Arab sedikit maka ia akan termasuk ke dalam projek ulul albab. Deris juga menggunakan ‘Islamic appeal’ didalam merumuskan ramuan untuk mempersonakan rakyat sekaligus menipu.

Antaranya Jerteh Souq, diberi nama sedemikian rupa supaya nampak canggih. Mungkin ada kaitannya dengan nama-nama pasar yang dia pernah bertemu, bila berjalan keluar negeri. Dan bawa balik idea yang ‘baru’ kononnya, padahal ia sebenarnya sesuatu yang biasa, malahan lebih rendah dari biasa.

Sebagai contoh, Taman Tamadun Islam bukanlah idea tulin, ia sebuah ciplakan dari rekabentuk-rekabentuk idea Emerald resort yang dibuat oleh arkitek luar, yang khabarnya baru masuk Islam.

Jerteh Souq adalah pasar Jerteh. Apa yang menjadi perbualan warga Jerteh adalah beberapa bangunan di kawasan pasar Jerteh baru sahaja siap diubahsuai, namun atas kehendak Deris sendiri, dengan visi hebatnya kononnya mahu membangunkan sebuah pusat perdangan yang serba lengkap di Bandar Jerteh, walaupun baru diperbaiki, dengan kos ratusan ribu ringgit, bangunan tersebut sedang dimusnahkan kini.

Apa yang lebih hebat adalah, projek Jerteh Souq juga direkabentuk demikian untuk menaikkan kos pembinaannya, dan sehingga kini ia bernilai RM22 juta, pastinya satu lagi projek untuk kroni dan puak-puak gedebe di Bandar Jerteh.

Selain dari itu, pasti akan ada kos tambahan yang timbul semasa pembinaan nanti sebagaimana projek-projek yang sedang dibangunkan. Masjid Hadhari dari kos bernilai RM18 juta, kini sudah ditambah sana-sini, khabarnya hingga mencapai RM40 juta. Begitu juga Taman Tamadun Islam, kos RM250 juta adalah kos asal, projek tersebut masih belum siap dan terdapat tambahan sana-sini. Dimaklumkan bahawa sehingga kini kos terbaru yang dianggarkan sudah mencapai RM400 juta.

Hebat tak? Hebat kan ! Pembangunan yang tidak pernah di lihat, Tidak Pernah Sebelum ini, Terengganu seperti ini, ada Menteri Besar yang paling licik, menipu wang rakyat atas nama ‘Pembangunan yang tidak pernah di lihat !

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive