KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 19, 2008

Rakan rapat Timbalan MB Pahang dapat tanah bernilai tinggi


Basiron Abdul Wahab
harakahdaily.net

MARAN, 18 Feb (Hrkh) – Kerajaan Umno Pahang masih mengamalkan budaya mementingkan kroninya dan isu terbaru ialah meluluskan sebidang tanah bernilai tinggi di Mukim Kuala Kuantan kepada sebuah syarikat milik pemimpin Umno Maran, Tajau Makmur Sdn. Bhd.

Menurut sumber, Tajau Makmur telah mengajukan projek bernilai RM16 juta kepada kerajaan negeri untuk Pembangunan Perumahan Bercampur serta kemudahan awam termasuk 134 buah rumah teres, 64 unit rumah pangsa empat tingkat, 1 unit surau dan tadika di atas tanah seluas 13 ekar itu.

Difahamkan kerajaan negeri telah bersetuju meluluskan tanah tersebut kepada Perbadanan Setiausaha Kerajaan Pahang (PSK) dan PSK akan melupuskan terus tanah tersebut kepada Tajau Makmur mengikut harga pasaran yang ditentukan oleh Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta Negeri Pahang.

Di kalangan golongan korporat percaya, kejayaan Tajau Makmur memperolehi tanah kerajaan bernilai tinggi di Batu 10, Jaya Gading itu disebabkan hubungan rapat di antara Timbalan Menteri Besar Dato' Tan Aminuddin Ishak dengan pengarah Tajau Makmur, Nor Azhar Haji Latif.

Tan Aminuddin adalah Ketua Umno Bahagian Maran manakala Nor Azhar adalah Setiausaha Umno bahagian yang sama. Hubungan Nor Azhar dan Tan Aminuddin tidak dapat disangkal lagi kerana Nor Azhar adalah orang kepercayaan Tan Aminuddin.

Tan Aminuddin adalah anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pahang dan sokongan Tan Aminuddin dipercayai memberi kelebihan kepada Tajau Makmur untuk mendapatkan tanah bernilai tinggi berkenaan. - mns \

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive