KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 24, 2008

Biadap dan Kurang Ajar

sebastianjoshua.tblog.
Itulah yang boleh diperkatakan tentang kemelut kera’jagaan Umno di Terengganu. Menderhaka kepada Istana merupakan PANTANG orang melayu.

Pada 12 Mac nan lalu kecoh satu Malaysia apabila ‘katanya’ DAP akan memulaukan majlis angkat sumpah Menteri Besar Perak. Selama 3-4 hari para politikus ‘membelasah’ Lim Kit Siang yang kononnya Biadap dan Kurang Ajar kepada Istana selepas ‘menang besar’ di Malaysia.

Apa yang terjadi sekarang, situasi tetap sama berlaku di Terengganu. Tetapi tiada pun perkataan Biadap dan Kurang Ajar dikeluarkan kepada Pak Lah mahupun Idris Jusoh. Bukan sekadar memulaukan majlis angkat sumpah malah secara terang-terang membantah keputusan Istana yang kononnya tidak mengikut Perlembagaan.

Situasi Perlis sebenarnya sama dengan situasi Terengganu. Istana membantah perlantikan Shahidan Kasim sebagai Menteri Besar WALAUPUN Shahidan mendapat watikah perlantikan dari Pak Lah. Namun disebabkan Perlis tidak mempunyai ‘hasil’ yang lumayan maka Mat Isa Sabu dilantik menjadi Menteri Besar.

Sedikit ulasan dari orang Umno

# Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Syed Ali Al- Habshee berkata, tindakan UMNO Terengganu yang menentang secara terang-terangan pilihan MPPR itu secara tidak langsung mencerminkan sikap biadap mereka yang tidak menghormati kedaulatan kesultanan Melayu.

‘‘Kalau kita ada masalah kita kena duduk berbincang, sultan adalah kedaulatan orang Melayu, saya khuatir rakyat hilang kepercayaan.

‘‘Bukan dengan cara macam ini (bantah), kurang ajar dengan Sultan,’’ katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
‘‘Kita marah apabila DAP memulaukan keputusan Istana Perak, malah, kita memaki-hamun DAP kerana menderhaka kepada Sultan tetapi di Terengganu keadaan terbalik pula, UMNO Terengganu sanggup menentang Sultan yang juga merupakan Yang di-Pertuan Agong secara terbuka,’’ tegasnya. #

Kenapa Pak Lah dan sekutunya sanggup menghina Istana. Mengikut tafsiran, ada beberapa sebab mengapa Pak Lah tetap mahu Idris Jusoh

1. Wang Ehsan sebanyak 11 billion masih berada di Terengganu dan ianya akan digunakan untuk ‘pelaburan’ kroni Pak Lah iaitu Patrick Lim di Terengganu.
2. Sebelum pilihanraya, sekutu Idris Jusoh telah dijanjikan pelbagai ‘habuan’ yang amat lumayan. Maka apabila Umno telah menang maka mereka menagih janji-janji tersebut. Maka terpaksalah mereka menyokong Idris Jusoh bagi mendapat bahagian mereka. Kalau kena buang negeri pun jika ada duit maka mereka boleh hidup dimana sahaja mereka suka.
3. Segala dokumen mengenai penyelewengan Idris Jusoh dan sekutunya masih tersimpan elok di pejabat Menteri Besar. Jika orang lain menjadi MB maka kemungkinan besar kesemua pembelanjaan karut marut itu akan terbongkar.

Mengapa pula Istana memilih Dato’ Ahmad Said (DAS)

1. Berkemungkinan besar kerana DAS ‘lebih bersih’ dari ADUN lain di Terengganu walaupun ada pemimpin Umno cuba menjatuhkan beliau sebelum pilihanraya.
2. Sultan Terengganu sendiri suka bersolat jumaat di Masjid Kampung Meraga Beris di Kijal. Situ merupakan kawasan DAS, kemungkinan DAS sentiasa bersama Tuanku ketika Tuanku berada di Kijal.
3. Dalam ramai-ramai mereka yang gelojoh mendabik dada bangga dengan kejayaan di Terengganu, orang kampung DAS lepak aje kerana mereka tahu DAS tetap tak lupakan mereka.

Mana dia pemimpin yang mencium keris untuk membela?
Mana hilang hulubalang-hulubalang melayu yang amat PANTANG jika Istana dihina?
Mana pergi rakyat yang berlindung di bawah panji-panji Istana?
Mana ghaib guru silat guru silat melayu yang mengajar PANTANG MENGHINA SULTAN?

DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU
DAULAT TUANKU

PATIK BERADA DIHADAPAN UNTUK MEMPERTAHANKAN KESUCIAN PANJI PANJI TUANKU

1 comments:

Anonymous said...

KAMI MAHU IDRIS, NATANG - siapa tulis dan kepada siapa ianya ditujukan?
Biadap sungguh!!

Posting terkini

Blog Archive