KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 1, 2008

Mahdzir Khalid marah JK Koperasi Guru Melayu Kedah

alkerohi

Makkal Sakti’ atau kuasa rakyat bergema dimana-mana sahaja diceramah-ceramah Keadilan atau PAS. Adakah kuasa rakyat itu dapat mengubah keadaan sedia ada didalam pilihanraya kedua belas nanti?

Seperti kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Hj Mahfuz Omar, rakyat perlu bertindak supaya negara tidak dipimpin oleh orang yang korup, rendah akhlak dan hanya mementingkan diri sendiri.

Hj Mahfuz Omar yang juga calon PAS Parlimen Pokok Sena Kedah berasa hairan bagaimana beberapa orang calon dari BN yang telah ditapis oleh parti mereka dan juga BPR dapat melepasi kriteria ‘pembersihan dalaman’ seperti yang diwar-warkan oleh UMNO dan kerajaan yang lalu.

Sebagai contohnya beliau menegaskan, di kawasan utara iaitu di negerinya sendiri, calon UMNO bagi kawasan DUN Jitra, Aman Khan yang terlibat dalam kes pecah amanah telah disenaraikan pada awalnya untuk membarisi kepimpinan UMNO Kedah yang kemudiannya digantikan dengan Saad Man pada saat-saat terakhir setelah hal ini diketahui oleh orang ramai.

Begitu juga, Hj Mahfuz melahirkan rasa hairan apabila Mahdzir Khalid, Menteri Besar Kedah telah memberikan amaran keras kepada Pengerusi dan Jawatankuasa Koperasi Guru-Guru Melayu Kedah yang dituduh sebagai dalang membocorkan rahsia berkaitan laporan Polis yang dibuat terhadap seorang lagi calon BN bagi kawasan Bukit Pinang di Kedah iaitu Che Omar Saad berkaitan kes pecah amanahnya yang dituduh bersama-sama Aman Khan.

Menurut Hj Mahfuz, Koperasi Guru berkenaan diberikan amaran keras oleh Mahdzir agar bertindak cepat dengan apa cara sekalipun bagi membersihkan dan menyelamatkan Omar. Difahamkan Omar dan UMNO Kedah kini sangat gusar dan bimbang dengan tindakan memprotes yang dilakukan oleh pengundi terutama sekali penyokong BN sendiri.

Ketua Penerangan PAS Pusat itu juga memberitahu bahawa satu laporan polis telah dibuat oleh kumpulan calon UMNO Bukit Pinang bagi menutup mulutnya. Walaubagaimanapun, Mahfuz menegaskan beliau tidak gentar dengan apa-apa gertakan atau ugutan kerana segala dokumen berkaitan dengan kes pecah amanah Koperasi Guru-Guru Melayu Kedah telahpun beliau perolehi dari beberapa Balai Polis di sebelah utara Kedah.

Hj Mahfuz merayu kepada orang ramai terutama sekali pengundi di kawasan Parlimen Pokok Sena, DUN Bukit Lada, DUN Bukit Pinang dan DUN Derga agar memberikan kepercayaan kepada calon Barisan Alternatif didalam pilihanraya ini. Begitu juga beliau meminta agar pengundi memberikan sokongan kepada calon Barisan Alternatif di Kedah dan di seluruh Malaysia.

Calon kawasan Parlimen Pokok Sena adalah BN Abdul Rahman Ibrahim/ PAS Hj Mahfuz Omar, DUN Bukit Lada BN Ariffin Man/ PAS Mohd Izzat Mohd Shauki, DUN Bukit Pinang BN Che Omar Saad/ PAS Mohd Roshidi Osman dan DUN Derga BN Cheah Soon Hai/ DAP Teoh Teik Guan dan PKR Cheung Khai Yan.

Kata beliau lagi, keputusan yang bakal dibuat oleh pengundi akan menterjemahkan pasukan yang samada dapat menjalankan tugas dan memikul amanah rakyat atau sebaliknya..

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive