KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 18, 2008

Pak Lah Umumkan Kabinet Baru, Najib Tidak Hadir

antara.

Kuala Lumpur (ANTARA News) - PM Malaysia Abdullah Ahmad Badawi mengumumkan kabinet baru, Selasa pukul 12.00 waktu setempat, di Kantor PM Malaysia, Putrajaya, tapi banyak pihak mempertanyakan ketidakhadiran Najib Tun Razak selaku wakil PM Malaysia di samping Pak Lah atau berada di ruangan jumpa pers.


"Lebih dari setengah adalah muka-muka baru," kata Pak Lah, panggilan akrab Badawi dengan muka yang sangat ceria di Putrajaya. Ada 16 muka baru dalam kabinet yang berjumlah 30 menteri ditambah PM dan wakil PM menjadi 32 orang.

Muka-muka lama seperti Rafidah Aziz, Samy Vellu, Tengku Adnan Mansor (suami artis Eni Beatrice), Radzi Che Mat, Zainudin Maydin sudah tidak lagi menghiasi kabinet baru, padahal Rafidah Aziz kembali memenangi sebagai anggota parlemen.

Selain adanya muka baru, juga ada rotasi menteri. Misalkan Menteri Olahraga dan Pemuda Azalina Othman Said kini menjadi Menteri Pelancongan (Pariwisata), Menteri Kebudayaan dan Warisan Rais Yatim kini menjadi Menteri Luar Negeri dan Menteri Luar Negeri Syed Hamid Albar kini menjadi Menteri Dalam Negeri.

Ketika ditanya, mengapa Najib Tun Razak tidak hadir pada saat pengumuman kabinet baru, seperti pengumuman kabinet-kabinet lalu, Pak Lah menjawab, "Ia tidak harus hadir karena saya yang umumkan. Mungkin dia lagi sibuk," katanya.

Ia juga mengatakan kepada pers bahwa banyak rakyat Malaysia yang menyampaikan program-program pembangunan sangat baik, tapi masih terlalu pendek untuk merealisasikannya. Jadi perlu waktu yang lebih panjang untuk membuktikannya.

"Besok pagi, seluruh kabinet akan diangkat sumpah oleh Yang Dipertuan Agung dan besok siang akan ada rapat kabinet baru yang pertama," kata Pak Lah. more...

1 comments:

Anonymous said...

Najib tidak hadir sebab Khairy masih berkuasa di belakang tabir kut.

Posting terkini

Blog Archive