KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 13, 2008

SIAPA TIMBULKAN ISU PERKAUMAN?

"Tidak bincang soal lantik Teresa Kok" Adun Seri Setia
klpos.com



KELANA JAYA: Desas-desus mengatakan bahawa Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kinrara Teresa Kok akan dilantik menjadi Timbalan Menteri Besar Selangor dinafikan oleh Adun Seri Setia Nik Nazmi Nik Ahmad. Bagaimanapun beliau mengesahkan bahawa Adun Ijok Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Selangor jam 3.30 petang esok di Istana Negeri. more
Jentera jentera keldai Barisan Nasional sedang bertungkus lumus untuk merosakkan percaturan parti BA yang sedang menghala ke penubuhan kerajaan negeri masing masing. Kalau berjaya dikucar kacirkan persefahaman ini, BN akan mengambil alih rombakan tersebut. Semuanya boleh menjadi punca kepada masalah yang boleh menghasilkan hiruk pikuk politik negara.

Kaum yang cukup mudah untuk dibangkitkan semangatnya adalah kaum Cina. Kerana kalau mengikut sejarah tahun 1969, Pulau pinang menjadi salah satu faktor perbalahan bermula.

Maka banyak isu yang bakal timbul pada minggu ini. Selepas tertubuhnya kerajaan BA, insyaAllah, maka senyap lah semua nya dan keadaan menjadi sedia kala. Tetapi di dalam tempoh ini perang sarap sedang berjalan.

Pengalaman mengajar segala galanya. Pada malam kemenangan parti BA di beberapa buah negeri. Blogger dan Pemimpin parti BA melarang orang ramai untuk membuat sebarang perhimpunan merayakan kemenangan. Ini boleh mencetuskan provokasi yang menyebabkan keadaan menjadi diluar kawalan. Alhamdullillah semuanya berjalan lancar.

Kini, Cerita cerita pun timbul tentang kegilaan kuasa sesetengah parti itu. Siapa yang mengeluarkan tajuk cerita? Mahukan berita yang hit atau mahukan perkauman tercetus. Semuanya mempunyai muslihat masing masing dan awas...... sepercik api boleh bakar sebidang tanah. Siapa yang mula membakar sekarang?

1 comments:

Anonymous said...

jika khairy ada anti-khairy blog, umno dan no2umno blog, nantikan blog terbaru NO2Racist-NO2DAP.
** anak kecil main api,terbakar hatinya yang sepi,airmata darah bercampur keringat,negeri dipijak milik orang.

Kau menjadi haprak wahai Kit Siang, jangan kebencian kami kepada kamu menyeret sekali api dan kebencian kami kepada DAP.

Allah huakbar!!

Posting terkini

Blog Archive