KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 13, 2008

DAP UNTUK RAKYAT ATAU UNTUK CINA?


Radenjowo

UMNO TAK BOLEH PAKAI, DAP TAK BOLEH HARAP

MCA dan Gerakan terpengaruh dengan parti Perikatan yang kononnya memperjuangkan pelbagai bangsa dan agama. Dulunya GERAKAN menjadi parti bagi semua kaum, sudah terpesong dari arah tujuan penubuhan. AKibatnya, ramai pihak mencela kerana mereka bersama PERIKATAN untuk mengeruhkan lagi keadaan menjadikan jarak antara kaum tambah melebar.

Dalam banyak banyak parti, yang menonjol adalah UMNO. Kalau sketsa menjulang keris bukan memuntahkan lendir bagi kaum Cina sahaja tetapi kepada kaum Melayu juga. Perjuangan bangsa kebenda? Tak der pun dan Melayu makin tertinggal jauh pada tahun 2007. Miskin dan hina.

BN ada MCA yang perjuangkan bangsa Cina, BA ada DAP yang turut bermain politik kaum Cina juga. PAS sudah membuka pintu kepada kaum India dan Cina. Menubuhkan persatuan penyokong PAS dan usul untuk meletakkan calun berbangsa lain sudah mula di kaji. Desas desus parti PAS sebagai parti keagamaan dan perkauman sudah pun terhapus. Dan pemerintahan PAS di Kelantan sudah membuktikan bahawa semua kaum di ambil berat dari segi ekonomi dan agama mereka. Tiada isu yang boleh ditimbulkan lagi terutama selepas serangan berkenaan HUDUD ditimbulkan oleh BN dahulu.

Kini parti perkauman Cina, DAP, sudah tunjukkan belang. Mungkin kerana diberikan kerusi pada banyak kawasan. Toleransi parti lain yang membawa beban. PKR dan PAS memberikan lebih kerusi untuk DAP jumlah penduduk dan permintaan DAP sendiri. Mengikut sejarah pilihanraya, yang kalah ditukar dan yang menang di kekalkan. Tak kira baik atau tidak, bangsa apa pun, DAP diberikan keutamaan sekiranya rekod cemerlang kemenangan parti tersebut di kawasan kawasan tertentu.

Mungkin kerana ego dan sombong dengan perhimpunan mega 30,000 orang yang berlaku sebelum pilihanraya di Pulau Pinang menyebabkan Lim Kit Siang lupa daratan. Mungkin kerana jumlah kemenangan DAP di Perak menjadikan Kit Siang hilang ingatan. Itu hanya dia yang boleh jawab.

Kita semua tahu bahawa MCA di dalam pakatan BN dan DAP di dalam pakatan BA. DI dalam dewan mereka tidak menyentuh keburukan masing masing. Mereka tidak pernah berbalah antara mereka kecuali menghentam semua yang berkaitan dengan bangsa lain. Itu kita kena peka. Sejauh mana mereka berjuang untuk semua bangsa atau mereka menjadi satu pakatan di belakang dan menjadi duri dalam daging di dalam setiap gerombolan 2 parti utama.

Buka minda, bukan otak dan fikirkan kemana hala tuju DAP dan kemana hala tuju MCA. Koh Tsu Koon dengan rela berikan jawatan secara gentleman kepada Lim Guan Eng...... mereka tidak berbalah. Kita yang kecoh antara kita.

Hala tuju mereka sama. Adakah untuk rakyat semua bangsa? Kalau anda mampu, fikirkan. Tanya diri ....

Dengan Lim Kit Siang, tembelang DAP akan terbongkar .... Tunggukan. Tapi ingat rakyat Malaysia, kita mampu tolak UMNO dan kita juga mampu tolak DAP? Kita tunggukan berita hari ini. Kalau makin kurang ajar, kita kena kasi ajar.

Dengar sini Kit Siang dan DAP ... ini adalah satu amaran !!!

2 comments:

rasta_nails said...

betul tu wak!!!UMNO pon kita berani tolak..
dasar DEB yang mengenyangkan UMNO-Putra kita tolak inikan pulak DAP...
MESTI DIINGAT!!!KERAJAAN BARISAN RAKYAT AdAlAH DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT...BKN UTK KEPENTINGAN PARTI!!!
kami menilai anda...

Anonymous said...

Yup, pasal DEB, esok geng UMNO nak buat perhimpunan bantah tolak DEB kat Masjid Perangin KOMTAR. Ini dah kira perhimpunan haram nie! Depa buat kalau tak haram. Depa siap target 10,000 orang lagi tuh. podah! Harap geng kita jangan dok join. sampai2kan...

Posting terkini

Blog Archive