KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 5, 2008

Pokoknya menantu Pak Lah mesti jadi Ketua Pemuda UMNO.

antikhairy
Menantu Pak tahu bahawa peluangnya untuk menjadi Ketua Pemuda memang tinggi kali ini. Datuk Hisham sudah membuat deklarasi bahawa tidak akan bertanding Ketua Pemuda dan dia mahu membiarkan proses dalam UMNO untuk menentukan siapa penggantinya.

Bakal pengganti yang paling dekat dalam hierarki pemuda ialah menantu Pak Lah yang sudah mulai sedar bahawa sekiranya diambil juga jawatan itu maka makin ramai antara ahli UMNO yang menentang – baik secara senyap atau mahupun memberontak secara terbuka.

Pak Lah sudah tahu bahawa menantunya ini berpaut padanya dan sekiranya bukan Pak Lah mustahil menantu itu berada di kedudukan tersebut. Pak Lah tahu orang dah mula benci dengan menantu tetapi persoalan sama ada Pak Lah boleh menghalang menantu dari naik menjadi Ketua Pemuda adalah satu tanda tanya.

Menantu Pak Lah juga sedar sekiranya dia mahu jadi Perdana Menteri Malaysia sewaktu berusia 40 tahun peluang untuk menjadi Ketua Pemuda mesti diambil segera. Selepas ini mungkin peluang itu tidak muncul lagi sekiranya percaturan tidak tepat. Sekiranya Khir Toyo atau Mukhris yang menjadi Ketua Pemuda maka menantu Pak Lah tahu bahawa masa depan dirinya dalam Pemuda akan hanyut. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive