KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 17, 2008

Tergamam air naik mendadak

PASUKAN penyelamat terpaksa memecahkan pintu rumah untuk menyelamatkan penghuni yang terperangkap dalam banjir di Kampung Temiang semalam.

kosmo - Nahur Bibi Mohamed Ibrahim, 63, tidak dapat melupakan keadaan cemas ketika dia bersama anak dan lima cucunya dalam rumah mereka kira-kira 3.30 petang.

"Cucu-cucu saya tiba-tiba berteriak meminta tolong dan menangis mengatakan air sedang naik.

"Saya terkejut sebab air naik begitu cepat dan segera menutup pintu tapi air yang deras masuk juga dalam rumah,'' katanya ketika ditemui semalam.

Nahur menambah, kebanyakan barangan di dalam rumah seperti perkakas elektrik, perabot dan barangan lain tidak dapat diselamatkan manakala motosikal anaknya hilang dihanyut arus.

Dia sudah 45 tahun menetap di kampung itu dan semalam adalah kejadian banjir paling teruk.

Zaidi Hashim, 24, pula antara orang yang bertungkus-lumus membantu gerakan menyelamatkan penduduk yang terperangkap dalam rumah. more...

Manakala di Kuala Lumpur pula ........ (semua nya kilat kilat belaka)


Hentian Puduraya banjir kilat
Orang ramai yang berada di Hentian Bas Puduraya cemas apabila terminal yang berusia lebih setengah abad itu tiba-tiba digenangi air sedalam 0.3 meter akibat banjir kilat semalam.

Kejadian pukul 4.15 petang itu berlaku selepas ibu negara dilanda hujan lebat selama setengah jam yang menyebabkan air dari Sungai Gombak dan Sungai Klang melimpah ke platform hentian tersebut.

Bagaimanapun, kejadian yang pertama kali berlaku dalam tahun ini itu tidak mengganggu operasi bas dan tiada penumpang yang terkandas.

Seorang pengawal keselamatan di hentian tersebut memberitahu, platform di terminal mula dipenuhi air pukul 5.10 petang selepas longkang kecil di situ tidak mampu menampung air dari limpahan dua batang sungai. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive