KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 3, 2008

BILA MANGKUK JADI MENTERI

Kementerian Pelajaran timbang beri peruntukan pada PIBG

bernama - Kementerian Pelajaran sedia mempertimbangkan untuk menyalurkan peruntukan kepada Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sebagai langkah untuk menghapuskan yuran tambahan bagi mengurangkan bebanan ibu bapa.

Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, peruntukan itu bagaimanapun akan diberikan kepada PIBG yang aktif.

“Dalam konteks PIBG, kita tak sekat kalau nak hapuskan yuran tambahan...kita tidak wajibkan pun. Kalau kita tak wajibkan...apa yang nak dihapuskan. Yang penting siapa yang mampu dan mahu membantu PIBG, kalau tak mampu, tak diwajibkan.
"Saya faham kaedah untuk membantu sekolah melalui PIBG boleh dipertimbangkan, hanya kaedah dan jumlahnya sedang saya fikirkan,” katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan bantuan projek khas perasmian anugerah cemerlang dan mesyuarat agung PIBG Sekolah Menengah Sains Tuanku Ja’afar, Gentam, dekat sini.

No2umnO - Lain kali jangan lantik mangkuk jadi menteri. Sebab mangkuk tak boleh fikir. Bukan hapuslah, larang la mangkuk..... !!! Pendidikan percuma la kononnnn.....

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive