KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 11, 2008

JKK lantikan pusat bercanggah dengan perlembagaan

harakahdaily | Semua ketua kampung yang dilantik kerajaan negeri di seluruh Perak dengan dibantu seluruh Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) diingatkan supaya melaksanakan tugas dengan sebaik-baiknya tanpa merasa tertekan dengan kewujudan Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Persekutuan (JKKKP) yang dilantik kerajaan pusat.

Ahli Parlimen Bukit Gantang, Roslan Shaharum berkata, JKKK yang diketuai Pengerusinya sebagai ketua kampung dilantik secara sah mengikut undang-undang di bawah peruntukan perlembagaan negeri, manakala JKKKP adalah pimpinan peringkat akar umbi yang haram.

Katanya, pelantikan JKKKP adalah haram mengikut undang-undang perlembagaan negeri, malah perlembagaan negara.

Justeru, katanya JKKK tidak perlu merasa ada tekanan, malah jalankan tugas dengan betul, selesaikan pelbagai masalah yang dihadapi masyarakat, tunai segala amanah yang dipertanggungjawabkan dan berikan perkhidmatan sebaik-baiknya kepada rakyat.

"Dari segi undang-undang, yang sah ialah JKKK sebab dipilih oleh kerajaan negeri, manakala JKKKP adalah sesuatu yang haram sebab bercanggah dengan perlembagaan negara sendiri dan semua ketua kampung dan JKKK perlu memahami perkara ini.

"Oleh itu laksanakanlah tugas dengan baik dan berkesan tanpa merasa bimbang dan takut," katanya kepada Harakahdaily ketika ditemui selepas majlis perasmian Mesyuarat Agung PAS Kawasan Lenggong di Markas PAS Lawin dekat sini baru-baru ini.... selanjutnya.

no2umno - Ketua Kampung syok sendiri ....tak malu ke?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive