KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 2, 2008

Lelaki pupus di IPTA

kampusnegara - Golongan pelajar perempuan mendominasi lebih 64.5% daripada keseluruhan tempat yang ditawarkan di IPTA.Jumlah ini semakin meningkat dari tahun ke tahun.Ini cukup membimbangkan kerana akan berlaku ketidakseimbangan dari segi sosio budaya,ekonomi,agama dan psikologi.

Dimanakah golongan lelaki menghilang?seperti dilaporkan golongan lelaki lebih banyak mendominasi pusat-pusat sehenti dan penjara.Sangat sukar untuk mencari golongan lelaki yang berpendidikan tinggi sekarang.

Golongan lelaki adalah pemimpin diri sendiri,keluarga dan masyarakat.Tidakah kita sedar bahawa jika krisis ini tidak ditangani dengan segera akan menyebabkan Negara kehilangan pemimpin yang berkualiti,modal insan yang dilaung-laungkan oleh kerajaan.

Dimanakah silapnya,Adakah sistem pendidikan yang berorientasikan perperiksaan yang jelas memberi kelebihan kepada pelajar-pelajar yang ulat buku,hidupnya hanya belajar tanpa mengambil kisah perkara-perkara lain yang juga penting dalam membentuk keperibadian.Ini jelas memberi kelebihan kepada golongan pelajar perempuan yang terkenal dengan kerajinan mereka.... selanjutnya.

no2umno - Gua pun agak kecewa dengan kajian ni. Gambar di atas tu gua tersilap paste. Lu orang jangan marah tau. Tapi ..... gua ter'inquiry' sendiri ... Saifool tu nak masuk kan dalam golongan camane?

1 comments:

mangchikla said...

gulungan yg vukup mudah menadah pungk*k kot....abih, dgn datuk umor 60 pon takleh nak lawan..

Posting terkini

Blog Archive