KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 2, 2008

Penjelasan Yahya Shaari

Di dalam blog nnora75reform, menerusi artikel DESAKAN MB SELANGOR LETAK JAWATAN, Yahya Shari memberikan penjelasan tentang perletakan jawatan beliau ... korang baca ...

ysp said...

Sdr serta teman-teman yg dikasihi, beberapa penjelasan perlu saya berikan kerana semua yg sdr berikan komen banyak tidak kepada fakta yg tepat.

1.Keputusan TSKI gantung tugas saya telah diumumkan kepada mesy Biro Politik PKR pada 18 Jun 2008(maklumat ahli biro politik)TSKI juga telah mengumumkan penganti Pegawai Khasnya yg baru (iaitu Sdr Zahir Hasan)

2.TSKI telah hantar SMS pada saya 22 Jun 2008 jam 9.45 pagi nyatakan saya digantung tugas.Kenyataan telah dibuat dalam Malaysia kini telah menyatakan Yahya Sahri digantung tugas bagi memudahkan siasatan BPR dibuat.(BPR telah menyiapkan siasatan pada 11 jun) kenyataan TSKI juga telah keluar dlm beberapa Media menyatakan tiada Isu yg berbangkit mengenai soal Rasuah.(utk makluman pihak SUK telah dimaklumkan oleh pihak BPR mengenainya)

3.Mengenai perjumpaan di DSQ pd 22 jun 2008,pertemuan ini diatur oleh teman-teman saya yang bertalu-talu inginkan penjelasan maka saya kata saya sedia buat penjelasan, cuma saya semua mohon tiada media, sebab kesan akan terlalu burok.(saya nyatakan ini hanya sesi penjelasan bukan sesi meraih simpati, sebab saya jelaskan isu saya boleh pertahankan sendiri)

4.Utk makluman pejabat SUK menghubungi saya sendiri menyatakan terkejutnya tindakan TSKI mengantung tugas saya sedangkan sepatutnya SUK melalui satu jawatankuasa perlu dibentuk bagi membincangkan apakah tindakan yg perlu diambil sekiranya ada kes yg melibatkan saya.(menurut pej SUK tindakan TSKI silap, lebih-lebih lagi SUK dah terima penjelasan drp pihak BPR)

5.Ada yg tanya Yahya Sahri tu pernah ikut demo, jadi reformis..yg tanya rasanya...Nora, Husband Nora..ahli persatuan Usaha, ahli Ikrar takada yg saya tak kenal..dan tak ada yg tak kenal Yahya Sahri rasanya lah..., cuma saya bukan orang yg keluar masuk lokap macam yg lain...sebut mana demo yg saya tak ikut..dan demo mana yg saya tidak terlibat..saya tak ditangkap sebab saya masa kecil dulu dah diajar..BUAT APA SAHAJA..TAPI JGN SAMPAI KENA TANGKAP..KLU KENA TANGKAP MAKANYA KURANG CERDIK.

6.Sebelum dan semasa saya dipejabt MB ramai reformis datang mohon pelbagai pertolongan...tanya husband Nora(hairi), tanya Said, tanya Sdr Ramlan, Tanya Abu Mirdad, tanya Abg Jalil..serta ramai lagi le (klu sdr Omar Tan masih hidup dia boelh jawap banyak).(jgn kata saya tidak bantu sebelum saya duduk pejabt MB pun saya bantu ramai reformis, cuma saya bukan jenis bising-bising,(ramai yg katanya pinjam duit tapi sampai sekarang tak bayar pun ramai - tapi saya dah halalkan)saya orang buat kerja bukan banyak cakap, boleh tanya semua Ketua Bahagian, Ketua AMK, Ketua Wanita, juga Ahli PKR Selangor).

6.Wah ada juga yg pandai cakap macam ahli MPT tahu saya baling fail, itu kenyataan yg salah (saya hanya pernah meninggalkan mesyuarat kerna kurang bersetuju dengan keputusan) saya tidak melibatkan diri dalam aktiviti
pada tahun 2001-2003 kerana saya dah mohon cuti drp Presiden dan Setiausaha Agunng kerana saya sambung belajar)

7.Ramai ahli PKR yg telah saya bantu utuk peroleh lesen niaga, lesen, kontrak, kewangan serta juga tak kurang yg dpt pinjaman bank serta pelbagai lagi itu sebelum saya ada jawatan di Pej MB.

8.Sdr Jamil Kuching kertas cadangan sdr masa saya di pej MB saya dah baca, tengah tunggu giliran untuk dibentangkan pada pertemuan dgn MB.(ada lebih 300 kertas cadangan yg sampai utk dibentangkan)
8.Saya akur dan sangat menghormati DSAI maka saya setuju untuk tidak bertindak diluar lingkungan parti.Maka pertemuan dgn DSAI pada 24 Jun 2008 seterusnya mesyuarat perhubungan selangor pada 25 jun 2008 menjelaskan segalanya. Saya bersam TSKI setuju dengan saranan DSAI.

9.Sdr serta para reformis, sekiranya ada apa-apa isu adalah lebih baik kita rujuk serta dapatkan penjelasan..seandainya ada yg ingin bercakap tel saya 019-2576397 atau email ysp3737my@yahoo.com.

1 comments:

Anonymous said...

ingatkan dah senyap, rupanya ada berbunyi lagi.

BERJUANG kerana Allah Taala aje yang kekal, tak percaya tanya geng PAS. Jauh lebih hebat dari YSP tu...

errr eden belum cerita lagi perjuangan eden ni wak... shhh tak leh bangga nanti Allah Taala tarik balik nikmat

Posting terkini

Blog Archive