KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 29, 2008

Mengapa DSAI Pilih Kulim

ciklee | Tak tahulah saya apa strategi politik Datuk Seri Anwar Ibrahim memilih Kulim sebagai destinasi beliau sebagai tempat untuk beliau bertanding. Keputusan di makhamah bagi petisyen Parlimen Bandar Baru Kulim belum lagi diputuskan. Dan perbicaraan juga masih berjalan.

Memang tak salah untuk DSAI memilih mana-mana tempat untuk bertanding. Rakyat juga menantikan kehadiran beliau di Parlimen Malaysia bagi mengetuai barisan rakyat. Namun pandangan peribadi saya, saya kurang bersetuju DSAI memilih Kulim sebagai destinasi beliau bertanding. Atas faktor-faktor berikut saya merasakan DSAI patut memilih Kelana Jaya atau tempat yang lain kerana :-

i) Prestasi Sdr. Zulkifli Nordin amat memberansangkan. Dengan menggunakan pendekatannya yang tersendiri, beliau dapat menarik perhatian media. Antaranya bermotosikal dan berbasikal ke Parlimen. Secara tidak langsung ia memberi nafas baru kepada suasana politik yang dicitakan rakyat di Malaysia.

ii) Pada saya, rakyat marhaen di Kulim lebih memerlukan Sdr. Zulkifli Nordin lebih daripada DSAI. Ini kerana, mereka lebih mengenali dan lebih rapat dengan Sdr. Zulkifli Nordin. Dengan status sebagai ketua pakatan rakyat nanti, Anwar tidak mungkin dapat bersama rakyat Kulim sebagaimana Sdr. Zulkifli Nordin. ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive