KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Aug 23, 2008

Anwar cuma perlu turunkan RM0.55/liter

Pada UMNO, Pak lah di katakan bekerjasama dengan Anwar. Biar apa orang kata yang penting, harga minyak turun.

Jika mengikut pada kenaikan RM0.78/liter yang telah di buat oleh Pak Lah pada 4/6/2008 dulu, kadar RM0.15/liter yang di buat oleh Pak Lah hari ini memang tidak mencukupi. Sesungguhnya kenaikan dan penurunan harga minyak sungguh tidak setara.

Akibat kenaikan yang dibuat oleh Pak Lah, semua barangan telah naik harga dan yang paling penting caj elektrik sudah naik mendadak. Rata rata bil tambahan yang perlu di bayar oleh sebuah rumah adalah sekitar RM50.00

Disamping itu barang keperluan lain turut meningkat harganya. Jika dilihat pada penurunan harga petrol yang dibuat oleh Pak Lah, ia sekadar memberikan sedikit harapan sebelum pengumuman bajet yang bakal di buat pada 29hb Ogos nanti.

Jika Pak Lah beranggapan RM0.15 boleh membeli undi di Permatang pauh, anggapan Pak lah memang meleset.

Hari ini aku di beritahu oleh penduduk tempatan Permatang Pauh ... PKR akan menang pilihanraya tanpa sebarang masalah. Biar pun poster tidak dipasang dan kempen tidak dibuat, PKR tetap akan menang kerana sikap media dan pihak berkuasa memihak kepada kerajaan secara berlebih lebih.

Maka ... kita harus beranggapan bahawa, Hari ini Pak lah kurangkan minyak RM0.15, Anwar hanya perlukan kurangkan lagi RM0.55/liter pada 26hb September nanti menjadikan penurunan keseluruahan berjumlah RM0.70/liter.

Kalau UMNO tidak mahu menerima pengurangan harga mengikut usul Anwar .... sila bayar harga minyak mengikut harga sekarang, RM2.70.

Kalau UMNO beli minyak pada harga mengikut saranan Anwar. Buang aje istilah perjuangan korang.

1 comments:

Anonymous said...

we have been fleeced ... reducing by 15 sen does not equal to our previous 30 sen subsidy

renaissance.MY's last blog post ... Are We Getting The RM0.30 Subsidy ?

Posting terkini

Blog Archive