KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 26, 2008

Terima kaseh UMNO

jurnalislam | ..... Analogi yang diberikan itu membuatkan staff saya itu tergelak dan ini pula jawapannya, “perompak ek… hrmmm… ni kalo tak ikut hukum la ek… so aku akan pilih jadi perompak kerana terhutang budi dengannya”.

Saya tersenyum sinis mendengar jawapan itu. Dan ini pula respon saya “Since kita orang Islam kan.. thus dalam kehidupan kita tak pernah lari daripada hukum pun.. kita ada 5 jenis hukum kan… harus, haram, sunat, makruh dan wajib… hukum asal sesuatu perkara adalah harus kecuali ada nas-nas yang mengatakan sesuatu perkara itu haram, wajib dan sebagainya… so berbalik pada cerita tadi… abang tidak boleh lari daripada hukum, so abang akan pilih mana?”

Gelakan lagi yang saya terima daripada staff saya ini dan dia menjawab begini “So kau nak kata UMNO ni perompak lah?” kali ini turn saya pula tergelak. “Ya kot… huhu”. Bagi saya beginilah. Perompak itu adalah perkara yang saya specifickan. Secara umumnya, perompak itu merupakan salah satu juzuk-juzuk perangai jahat. So perkataan umumnya adalah berperangai jahat. Maka boleh ditimbulkan persoalan, adakah UMNO jahat? Sehabis mungkin saya meletakkan diri saya seadil-adilnya untuk menjawab perkara ini untuk memungkinkan saya tidak dilihat sebagai pro kepada mana-mana parti politik. Tetapi ada beberapa hujah yang boleh kita fikirkan iaitu adalah menjadi fitrah manusia untuk memilih sesuatu instead of be fair.... more.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive