KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 26, 2008

Kita semua perlukan Anwar Ibrahim

isuduniamelayu | ....Sejak kecil yang menjadi halwa telinga saya dan 12 orang adik beradik saya hanya cerita kehebatan dan perjuangan orang Melayu dalam mazhab UMNO. Hanya sejak 1998, penilaian semula saya lakukan terhadap untuk apa dan untuk siapa harus saya berikan undi saya.

Sejak kecil hinggalah awal 1970an (apabila ayah dipecat daripada UMNO) saya diheret ke hulu ke hilir mengikut ibu yang terpaksa menemani ayah untuk berkempen ‘Kapal Layar’ dan kemudiannya ‘Dacing’.

Tamat episod arwah ayah, disambung pula dengan agenda sepupu dan ayah saudara (abang kepada ayah) yang berkempen, bertanding dan bergelar YB di Tioman dan Rompin, juga dengan logo ‘Dacing’.

Persekitaran siasah Perikatan, UMNO dan Barisan Nasional diera keluarga dan zaman bergelar pelajar bersama beberapa sahabat debate team, Syed Omar Abdullah (bekas press sec.

Muhyiddin Yassin dan Secpol Syed Hamid Albar) dan rakan sebilik- Mohd Zain Ariff (bekas press sec Syed Hamid Albar) begitu menambat sunabari saya.

Haji Asmaon Ismail (bekas secpol. Muhyiddin Yassin dan ADUN Kota Tinggi) adalah rakan bertengkar larut malam yang selalu tidak bersetuju pabila saya mengiakan idea cetusan Anwar Ibrahim. Semua itu cerita dulu yang telah saya ‘period’kan sekitar tahun 1998. ... more.

1 comments:

Anonymous said...

btoi2..
kita kna sokong anwar..
hdup anwar..
isuduniamelayu mkin mnarik dlm prhatian blogger..

Posting terkini

Blog Archive