KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 27, 2007

Pak Lah marah menantu "YOU SHUT UP"

The image “http://marhaen.ngepeng.com/thug_no1.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Anak Menantu bulat biji mata - Pak Lah herdik menantunya "YOU SHUT UP"
dipetik: antikhairy

Satu hamba yang menjadi hamba bukan sahaja pada menantu Pak Lah tetapi kepada semua yang lain kerana duit dan untuk mengekalkan tempat telah bercerita tanpa di sedari aku berada sama.

Anak menantu Pak Lah bulat biji mata bila Pak Lah mula meninggikan suara dengan mengatakan apa yang berlaku hari ini adalah kerana menantunya. You please shut up ! Demikian kata Pak Lah pada menantunya dalam beliau berbicara mengenai isu perkauman yang ada. Menurut si pembawa cerita itu lagi, Pak Lah begitu marah kerana apa yang ada adalah penipuan kata-kata menantunya. Menantunya famous dengan kata-kata “everything under controll” sebenarnya tidak membawa khabar yang betul kepada Pak Lah dan ini menyebabkan Pak Lah rasa tertipu.

Anak menantu Pak Lah ini sedar akan keadaan ini dan sudah mula mahu mengikat bapak mertuanya dengan cara-cara lain. Line semakin tidak clear dan menantu terpaksa cari jalan untuk mengikat bapa mertuanya dari terus tahu apa yang telah dilakukan oleh mereka.

Apa Pak Lah boleh. Semua sekarang sudah nampak malap untuk Pak Lah. Dari drebar teksi sampailah kepada orang jual kerepek tepi jalan, dari pegawai kerajaan sehingga kepada pegawai kerani semuanya menempelak Pak Lah. Semua ini kerana mainan menantu Pak Lah dengan semua agensi kerajaan. Ingkar dengar adalah yang akan menerima padahnya.

Pekong simpan lama akan terbuka juga. Begitulah pekong menantu Pak Lah. Sekarang sudah busuk. Pak Lah tahu tetapi usaha damage controll masih belum berjaya. Pak Lah kita sudah menggunakan perkataan YOU SHUT UP kepada menantu beliau yang dikatakan orang terbijak di dunia. Pak Lah lupa ijazah kebijakan menantu Pak Lah bukan pada pengajian beliau di Oxford tetapi lebih pada Ijazah Kehormat Perkahwinan dia dengan anaknya. Itu adalah lesen yang Pak Lah berikan dan sukar untuk ditarik balik. Tetapi bagai kata Pak Lah pada menantunya, kita turut kata sedemikian kepada kedua – dua bapa dan menantunya “ SHUT UP”

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive