KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 20, 2008

MANGSA BANJIR DI MELAKA 2006 ADA YANG BELUM DAPAT?

WANG IHSAN KEDUA UNTUK MANGSA BANJIR. MANGSA BANJIR DI MELAKA 2006 ADA YANG BELUM DAPAT?
pemudabukitkatil

PEKAN : Seramai 157,507 mangsa banjir di seluruh negara yang menerima wang ihsan hari ini, bakal menerima satu lagi bantuan yang akan disalurkan dalam tempoh dua atau tiga minggu lagi.

Timbalan Perdana Menteri, Najib Razak berkata, bantuan dalam bentuk wang ihsan bagi pusingan kedua itu bagi membaiki kerosakan rumah mereka yang ditenggelami air pada kejadian banjir baru-baru ini.

‘‘Kita menetapkan rumah mangsa banjir yang ditenggelami air sedalam lebih 1.5 meter akan menerima wang ihsan sebanyak RM1,100 manakala di bawah paras itu menerima RM700,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan bantuan wang ihsan kepada 813 mangsa banjir di Dewan Konvensyen di sini hari ini.

Nampaknya begitu serius dalam hal pembayaran wang pampasan banjir. Beliau memilih kawasannya sendiri sebagai tempat untuk memulakan penyerahan wang banjir ini kerana dia serik bila hanya menang 213 undi sahaja pada pilihanraya umum 1999 lalu. Jadi setiap minggu dia balik ke Pekan.

Untuk pengetahuan rakyat Malaysia, mangsa banjir di Melaka tahun 2006 dulu masih ada yang belum dapat wang pampasan. Ini dinyatakan sendiri oleh lidah rasmi Umno Melaka, akhbar Melaka Hari ini.

Tak payahlah Najib berlakon bahawa kerajaan BN prihatin dan cekap. Di Melaka dah setahun lebih masih belum selesai.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive