KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 9, 2008

IMEJ BURUK PASUKAN POLIS TERDEDAH DI PADANG TERAP

PRU KE-12: IMEJ BURUK PASUKAN POLIS TERDEDAH DI PADANG TERAP
tuntelanai.blogspot

Assalamu’alaikum wm.wrt,

Saya berpeluang mendengar ceramah Naib Presiden PAS, Tuan Haji Mohamad Sabu di Ekpo Penerangan PAS Kawasan Padang Terap. Beribu penduduk Daerah Padang Terap turun untuk mendengar isu-isu semasa yang disampaikan oleh saudara Mohamad Sabu. Lihat gambar-gambar yang saya sempat rakamkan :

Banyak isu-isu semasa yang disentuh oleh Naib Presiden PAS itu yang tidak disiarkan oleh mana-mana media haprap milik UMNO. Dua isu yang paling mendapat perhatian daripada para penonton.

Pertama isu pihak polis melakukan kekeras an [boleh dipanggil keganasan] ketika menangkap beliau di Tol Bukit Tambun berhubung dengan perhimpunan 100 ribu rakyat pada 10 November tahun lalu, yang mana beliau adalah pengerusi perhimpunan tersebut. Mohamad Sabu mengimbau kembali peristewa penangkapan beliau di hari perkahwinan anaknya. Katanya, beliau ada membuat perjanjian dengan pihak polis di Ipoh bahawa ia akan menyerah diri di Balai Polis Kepala Batas setelah pulang ke rumahnya di Kampung Guar Petai, di Kawasan Kepala Batas. Katanya, konvoi polis yang mengiringi beliau dari Ipoh ke Butterworth tidak melalui Tol Juru, tetapi mengambil jalan yang melalui Tol Bukit Tambun. Beliau dikepung polis di Jalan Raya 4, Lorong Tambun, Ipoh - berhadapan Sunway City, Ipoh, di Tol Bukit Tambun.

FRU dan polis-polis lain secara kurang ajar dan biadap akhirnya berjaya sampai kereta Naza Ria yang dinaikinya nya. Beliau tetap enggan turun kerana ia memegang janji yang dibuat dengan polis di Ipoh. Polis [iaitu FRU-berotak lembu] lalu memilih tindakan barbaric atau tidak bertamadun dengan memecahkan cermin keretanya di sebelah tempat duduk penumpang di hadapan, di tempat beliau duduk. Beliau [membatukan diri dan tidak bertindak balas] bersama tiga orang yang mengiringi beliau dalam kereta itu direntap keluar dan digari lalu diheret ke IPD Seberang Perai Selatan. Beliau diperlakukan sebagai penjenayah besar seperti MAFIA. Beliau juga mencerita detik-detik beliau ditangkap dalam peristeswa demontrasi kenaikan harga barang di KLCC pada 26 Januari lepas. Belaiu kesal, tenaga pasukan polis sepatutnya digunakan untuk membasmikan jenayah, tetapi digunakan untuk survival UMNO, sedangkan pada masa yang sama penjenayah sebenar bebas, bebas melakukan apa sahaja jenayah kerana pasukan polis telah hilang fukos keprofessinalannya. Kini, masyarakat Padang Terap sudah tahu kenapa kadar jenayah dalam berbagai sektor meningkat begitu mendadak sekali akhir-akhir ini kerana beribu orang dalam pasukan polis tidak menjalankan tugas mereka yang sebenar, mereka asyik menerima arahan UMNO mematahkan kebangkitan parti-parti pembangkang terutama PAS dan PKR.

Kedua isu perjuangan Hindaraf. Beliau nyatakan walaupun kaum India di negara ini berjumlah dua juta orang, namun mereka berani memperjuangkan hak mereka, tidak seperti orang Melayu. Sekarang, katanya kerajaan [baca UMNO] memberi berbagai bantuan kepada kaum India. Orang Melayu yang banggang berpolitik, selagi banyak orang Melayu menyokong UMNO, lagi banyak hak dan keistemewaan orang Melayu dihakis oleh pemimpin UMNO yang kurop. Kaum Cina juga cerdik katanya. Mereka bersatu untuk menuntut hak mereka dan UMNO dengan senang hati menganugerahkan apa sahaja yang kedua-dua kaum ini mahu asalkan memberi undi kepada UMNO untuk mengekalkan kuasa.

Kesimpulanya, dalam ceramah tersebut ialah Abdullah Ahmad Badawi merupakan seorang Perdana Menteri yang paling jahat dan kotor permainan politiknya berbanding dengan lain-lain PM sebelumnya. Ketika Mahathir memerintah, Mahathir tidak ada banyak wajah, beliau lebih suka berterus terang dengan kawan dan lawan. Tidak dengan Abdullah. Abdullah mempunyai banyak wajah dalam percaturan politiknya. Abdullah di luar nampak alim dan wara’, lembut tutur katanya, tetapi menilai daripada tindakannya selama 4 tahun menjadi PM, Abdullah merupakan seorang PM yang jahat, kurang cerdik dan kuat tidur. Beliau bermain politik secara ‘baling batu, sembunyi tangan’.

Kita ambil contoh yang mudah dan telah pun diketahui umum, beliau adalah pengasas Islam Hadhari untuk membentuk generasi yang berilmu dan beriman, tetapi keluarganya hidup di luar batas-batas Islam sebenar. Lihat kehidupan yang melingkari kehidupan anak-anak dan menantunya. Beliau sendiri ada ketikanya menjadi imam sembahyang, ketika yang lain boleh berpoya-poya di majlis keramaian memegang bahu dan tangan wanita bukan mahram. Dikediaman rasminya pernah diadakan pesta nyanyian dan majlis tari menari, yang mana sebelum ini tidak ada PM yang mengadakan majlis seumpama itu dan ketika yang lain tangan itu juga yang merasmikan masjid. Rakyat disuruh berbelanja secara berhemah, tetapi dia melakukan membaziran membeli jet peribadi bernilai RM230 juta dan ubahsesuai kediaman rasmi memakan belanja lebih daripada RM20 juta. Rakyat ditimpa bencana banjir, makan nasi kawah, tetapi beliau boleh berseronok-seronok makan nasi kandar di Australia.

“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive