KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 9, 2008

NEGARA HEBAT, RAKYAT MEREMPAT

Kalau dahulu tidak pernah mengundi, tahun ini mereka turun. Kalau dahulu tidak ambil kisah, kali ini mereka ghairah. Semua gara gara mahu kan perubahan kerajaan kerana BN sudah nazak dan sudah tenat. Rakyat Mahu BN dikuburkan bersama budaya barat yang sudah 50 tahun diamalkan. BUdaya bohong dan topu.

Pengkhianat pun BN, Seleweng pun BN, Rasuah pun BN, Zalim pun BN, Malas pun BN, Tidur lebih pun BN. Semuanya yang dilakukan tidak kena kerana BN lebih utamakan diri mereka dan bukan rakyat.

Maksiat pun BN, Perkauman pun BN, Menipu pun BN, semua pun BN.

Bila rakyat minta bantuan, kerajaan kata jangan harap pada subsidi. Bila kerajaan buat projek koridor, berapa billion pun kerajaan boleh keluar.

Bila tiba musim mengundi, minta apa pun mereka beri. Bagi RM1 juta pada rakyat, Kerajaan sapu RM400 juta. Bagi RM100 ribu pada rakyat, Pemimpin Belasah RM500 juta. Bila kritik kerajaan, dia kata rakyat pembangkang. Bila angguk pada kerajaan, dia tak pandang. Kalau pemimpin baru kawan, kalau rakyat .... Siapa lu?

Buat pembangunan, pakai duit rakyat, belasah duit rakyat. Bila dah maju, rakyat terus kena keluar wang untuk nikmati pembangunan. Tak payah maju pun tak per. Biar lah seperti dahulu, asalkan rakyat boleh makan dan minum. Tak payah nak berlumba lumba beli kereta mewah, tak payah nak bayar lebih untuk letrik dan air. Tidak payah bayar lebih untuk membeli barang makanan. Tak payah bayar yuran seperti sekarang. Semuanya ada buku bantuan. Biasiswa pun ada. Tak payah bayar tol dimerata tempat untuk berjalan jalan.

Kerana pembangunan, kita sengsara. Kerana pembangunan kita derita. Pendatang asing kaya, rakyat sengsara. Pembangunan boleh tapi bukan bersama BARISAN NASIONAL kerana dengan BN, negara hebat, rakyat merempat.

JOM TUKAR KERAJAAN | INI SEMUA KERJA GILA.



0 comments:

Posting terkini

Blog Archive