KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 5, 2008

Menghindrafkan Masyarakat Melayu

mohammadnizar

PRU 12 akan datang menyaksikan gelombang tsumani dalam trend pemilihan calun parlimen dan ADUN khususnya dari kalangan masyarakat india dan cina.Kenapa perkara in berlaku? Ianya disebabkan perasaan kecewa menggila dikalangan mereka terutama kaum india yang cepat sedar oleh pembohongan besar MIC-BN.

Pembohongan besar MCA -Bn juga berlaku tetapi tidak keterlaluan dan kaum cina tidak dianayai teruk macam kaum india. Tetapi jika diamati penghinaan kaum melayu, maka ianya bukan baru ini malahan telah berkurun lama melayu dipijak oleh pemerintahan dari penjajah hingga dewas ini.

Maka agak sukar dan payah untuk berubah atau membuat gelombang baru. Apa yang perlu sekarang ialah satu usah menghindrafkan kaum melayu. Proses penghindrafan kaum melayu ini merupakan strategy cepat kearah melahirkanh gelombang perubahan.

Apa yang dimaksudkan dengan proses penghindrafan kaum melayu ini ialah " suatu usaha berani kearah perubahan total dalam masyarakat melayu bagi menolak UMNO-BN " kerja ini mestilah menggunakan atau dipimpin oleh 5-10 orang professional melayu yang muda dan handal. Ianya tidak melibatkan mana-mana pemimpin parti pembangkang teras melayu (malay based political party) seperti PAS & PKR.

Yang dimaksudkan dengan 5-10 pemimpin ini ialah seperti para pengamal undang (peguam), pensyarah Univ swasta , pemaju, kontraktor, jurutera dan doktor swasta yang semua melayu dan beragama Islam.

Suatu himpunan besaran hendaklah diadakan di masjid negara pd hari jumaat sebelum solat jumaat.

Ini hendaklah disebar luas seluruh malaysia.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive