KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 5, 2008

SYARIKAT BAS KRONI MOGOK

"Masalah ini tidak sepatutnya berlaku kerana ramai terutamanya mereka yang berpendapatan rendah amat bergantung kepada perkhidmatan bas ini untuk mencari rezeki atau menyelesaikan urusan penting.

"Jika ini yang berlaku sudah tentu ia menyusahkan orang ramai dan bertentangan dengan usaha kerajaan untuk mempelbagai dan meningkatkan mutu perkhidmatan pengangkutan awam sebagai alternatif kepada rakyat," katanya.

utusan
Khidmat bas RapidKL Lembah Klang lumpuh

Oleh ABDUL YAZID ALIAS

SHAH ALAM 4 Feb. - Perkhidmatan bas RapidKL di sekitar Lembah Klang hari ini lumpuh lebih tiga jam selepas 200 pemandu bas syarikat berkenaan melancarkan mogok kerana tidak berpuas hati soal gaji dan pembayaran bonus.

Kesemua 200 pemandu terbabit berkumpul secara aman di hadapan pejabat pengurusan syarikat itu di Depoh Rapid KL, Seksyen 25 di sini.

Tindakan tersebut menyebabkan beribu-ribu pengguna pengangkutan awam itu terkandas di hentian bas laluan pengangkutan awam itu.

Malah ada antara mereka terpaksa datang lewat untuk bekerja atau mengambil cuti kecemasan kerana ketiadaan bas untuk ke tempat kerja.

Tinjauan Utusan Malaysia mendapati para pemandu terbabit mula berhimpun pada pukul 8 pagi di hadapan pejabat pengurusan syarikat berkenaan setelah tidak bersetuju berhubung soal pemotongan gaji dan pemberian bonus kepada mereka.
more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive