KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 16, 2008

UMNO KENA BELAJAR FAHAM TENTANG DEMOKRASI

u-hah.blogspot

Beberapa orang rakan dari Umno menghantar SMS kepada saya. Bunyinya seperti orang yang tidak puas hati. Mereka mengacom pula, kononnya kemenangan di dalam eleksi bebaru ini adalah mainan orang Cina. Kemenangan DAP di Pulau Pinang dijadikan umpan, bahawa sahlah kini Cina sudah berkuasa. Maka, nasib orang-orang Melayu akan menjadi tidak keharuan lagi. Salah satu SMS yang saya dapat berbunyi kira-kira: Nasib orang Melayu sudah melarat, terpaksa melutut kepada DAP…

Saya membalas mudah: Semasa Umno berkuasa, kenapa Melayu tidak dibela habis-habisan. Sebaliknya sesama Melayu pun Umno belasah juga. Buktinya, Kelantan. Di banyak tempat lain, Umno jadi gunting dalam lipatan. Sepatutnya mereka jaga agama; tapi merekalah perosaknya. Berapa banyak surau dikunci rapat dan hak ahli kariyah dinafikan, buktinya Surau Sek 8 di Shah Alam!

Ramai kenalan suka mem'forward'kan SMS tentang usaha pihak-pihak tertentu untuk membuat perkumpulan dan bantahan. Maka pada 14 Mac, di Penang berkumpullah kononnya 3 ribu jiwa menentang penghapusan DEB oleh kerajaan negeri yang baru. Di Selangor pula, dilaporkan beberapa puluh orang bersidai dengan sepanduk masing-masing yang kononnya mahukan Melayu kembali bersatu di hadapan SUK dan Masjid Negeri. Di Ipoh pula dilaporkan akan dikumpulkan segala orang Melayu di Padang Polo pada Ahad 16 Mac 2008.

Saya sebenarnya sudah malas melayan segala keletah bodoh dan jahil seperti ini. Umno atau BN wajar menerima kekalahan mereka dengan lapang dada. Bukankah Pak Lah sudah memberikan cabaran bahawa jika tidak berpuas hati dengan kerajaan BN, maka luahkannya di atas kertas undi? Nah! Rakyat sudah pun membuktikannya, maka redalah.

Saya sedar, ada juga ahli-ahli Umno yang masih rasional. Seorang kawan saya, seorang pimpinan Umno masih bersikap professional. Dia sendiri jelak dengan kelaku sebahagian pimpinan Umno yang masih tidak mahu mengaku kalah. Cukuplah katanya, ini Negara demokrasi.

Saya sendiri meletakkan piawai yang mudah kepada sesiapa sahaja yang menang. Jika mereka amanah dengan kuasa, telus dan berkesan dalam tindakannya, maka merekalah orang yang berhak diberikan kuasa. BN sudah terbukti gagal, senarai kegagalannya panjang berjela…maka izinkanlah parti lain pula menunjukkan kebolehan. Andai parti baru ini pun 2 x 5 juga, entahlah…namun teringat saya kata seorang kawan di pejabat, Umno ni macam orang lena…sesekali kena cubitlah biar dia terjaga!!!

1 comments:

Anonymous said...

UMNO BUKAN SAJA GILA TALAK TAPI DAH SUDAH SAMPAI KETAHAP MEROYAN...!
HAMPEEEH....!
LAIN KALI PEMIMPIN2 UMNO JANGAN DOK LEPAK LEPAK2 KAT LOUNGE KE?KAT CLUB DANGDUT KE? ATAU CLUB2 MAKSIAT YANG SELALU MEMANG ADA MUKA MUKA UMNO. DAH KENA MENJERIT TAK TENTU ARAH,RAKYAT PUN TAK TERKEJUT ATAU TERKEDUT!
WAWAWAW..HAHAHA..WADUH DUH DUH DUH!

Posting terkini

Blog Archive