KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 25, 2008

HUKUMAN MENDERHAKA KEPADA RAJA

http://www.jphpk.gov.my/Malay/IDRIS%20JUSOH3.jpg

Apakah hukuman yang setimpal pada orang yang DERHAKA kepada Raja?

Mungkin kita sekarang sudah sedikit waras di dalam menjatuhkan hukuman. Ini semua kerana kita sudah lebih bertamaddun dan lebih moden disamping ada nya undang undang hak asasi manusia. Tetapi orang dulu dulu kata, biar mati anak, jangan mati adat.

So.....kalau diberi pilihan hukuman ke atas mereka yang menderhaka kepada Raja maka, wak ingin berikan idea kaedah hukuman yang sewajarnya dijatuhkan kepada Idris Jusoh, Pak Lah, Wahid Rasol dan beberapa kepimpinan kerajaan BN yang turut bersekongkol dalam membantah perlantikan MB oleh Sultan Terengganu, yakni .....

"REJAM SAMPAI GILA"

Didalam cubaan untuk memohon maaf, Idris masih terus berdegil mempertikaikan keputusan Baginda Sultan Terengganu. Wajarkah beliau ini diberikan keampunan atau jatuhkan sahaja hukuman bagi pengajaran kepada UMNO dan rakyat jelata? Adakah kita ada mendengar sebarang penyesalan dari pihak pihak lain yang bersama berkumpul pada hari perbincangan bersama 23 orang ADUN di Putrajaya, yakni .... Tengku Adnan, Ghani Patail, Ali Rustam, Najib Tun Razak dan beberapa pak lawak dan jalut jalut UMNO yang cakap besar, menyokong penuh kenyataan dan keputusan Dollah Badawi?

sultan mizan and idris juoh and terengganuMalaysiakini
(...) Pada masa yang sama, beliau juga mempertikaikan pelantikan Datuk Ahmad Said, dengan sokongan istana, sebagai menteri besar yang baru.

Ahmad yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kijal, memulakan tugasnya sebagai menteri besar mulai hari ini.

Menurut kertas 'Kronologi Pelantikan Menteri Besar Terengganu' yang diedarkan kepada media tadi, pelantikan Ahmad "tidak menurut undang-undang dan bercanggah" dengan undang-undang tubuh negeri dan "tidak menurut menurut perlembagaan", "tidak sah" dan "terbatal sama sekali."

Oleh itu Datuk Ahmad Said "dengan sendirinya terhalang menurut peruntukan perlembagaan daripada menjalankan fungsi dan tugas-tugas sebagai menteri besar," kertas itu dipetik. - Malaysiakini

3 comments:

Anonymous said...

Atas perbuatnnya menghina raja, Idris Jusoh hendaklah dilucutkan gelaran Dato'nya dan dubuang negeri. Idris bersama semua 23 ADUN Trengganu hendaklah dibuang negeri. Mereka sudah tidak layak tinggal di negeri Trengganu. Penggunaan istilah NATANG dalam sepanduk itu memang dituju kepada Raja.

Anonymous said...

mmg cilake mamat sorang nii...apa tak cukop lg ke duit ko...!!!!
derih, klo di buang dri t'ganu ingat negeri lain nk terima dia ke..??? so buang negara je la..!!!

Derih, dolah, rosol, gani patail
smua kene pastikn buang negare...
bru puas hati semua rakyat..!!!

tu sirosul ngan 23 adun tuu...bila nk letak jawatan....cakap je lebehh...buat tak gheti...smua umno pon cm ni...tau cakap je!!!

Anonymous said...

hukum pancung kepala laa woi...baru laa sadis....baru laa lain kali orang SERIAU nak menderhaka kepada sultan.

Posting terkini

Blog Archive