KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 8, 2008

Identiti dua pengundi dicuri hantu di Rawang

KeADILan

Di Dun Rawang, Selangor, Cikgu Razak memaklumkan bahawa dua orang pengundi dihalang dari mengundi setelah mendapati identiti mereka dicuri oleh ‘hantu’ untuk membuang undi di Pusat Undi Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina) San Yuk, Rawang pada pukul 10.30 pagi tadi. Kecurian identiti ini ini disahkan oleh SPR.

Salah seorang daripada mangsa kecurian tersebut enggan bekerjasama setelah diugut oleh seorang pegawai Polis Diraja Malaysia (PDRM) berpangkat rendah agar tidak memfailkan laporan polis. Jentera parti digerakkan untuk memburu pegawai polis terbabit. Berita diterima pukul 12.57 tengahari. Laporan penuh akan menyusul.

Pada ketika ini, KeADILan sedang berusaha mendesak agar saluran dua Pusat Undi San Yuk ditutup, atau proses pengundian seluruh pusat mengundi San Yuk dihentikan, sehingga pihak SPR daerah datang meneliti, menyiasat dan menangani isu ini.

Dalam perkembangan yang sama, Cikgu Razak memberitahu KeADILan sudah membuat laporan polis di Balai Polis Rawang berkenaan campurtangan polis terhadap proses pengundian. Salinan laporan akan diserahkan kepada pihak SPR di peringkat daerah dan negeri.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive