KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 9, 2008

KES KHIR TOYO 2002

detikdaily.net

Datuk Satim Diman (Puchong) dalam mempertahankan Dr Khir Toyo menyatakan bahawa Datuk Hassan Ali (PAS) juga telah diperuntukan tanah sebanyak 6 ekar untuk kem latihan yang kemudiannya dijual untuk mengaut keuntungan murah. Ini didedahkan apabila Dr Hassan Ali menuntut agar Datuk Dr Khir Toyo harus bertanggung jawab mengenai kes-kes rasuah dan penyalah gunaan kuasa yang di buat keatas beliau. Lapuran kepada BPR oleh Encik Ahmad Lufti ini telah di pamerkan dalam Umno-Reform sedikit masa dahulu.

Dalam memperkatakan isu ini saya dapati Datuk Dr Khir Toyo selaku Menteri Besar Selangor harus menjawab tuduhan penyalahan gunaan kuasa dan rasuah kerana tuduhan keatas beliau tersebut amat kritis sekali. Selaku Menteri Besar, Datuk Khir Toyo bertanggung jawab dalam mengemukakan fakta sebenar dan sekiranya fakta-fakta yang terdapat dalam tuduhan itu benar maka justifikasi kenapa perkara itu boleh berlaku harus di maklumkan kepada rakyat Selangor. More...


detik.daily.tripod
Pada 23 Oktober 2001, satu aduan rasuah membabitkan Menteri Besar Selangor, Dato' Seri Dr. Mohd Khir Toyo telah dibuat di Ibu Pejabat Badan Pencegah Rasuah (BPR), Putrajaya.

Aduan itu kemudiannya diulangi semula oleh pengadu pada 9 November 2001, ekoran kenyataan sumber BPR yang disiarkan akhbar pada 4 November, mendakwa ia bukannya `aduan rasmi' tetapi hanya berbentuk maklumat. Keterangan lanjut berkenaan aduan rasuah tersebut juga telah dibuat oleh pengadu di Pejabat BPR Selangor, Shah Alam.

Pada 4 Disember 2001, sekali lagi pengadu bertemu dengan pegawai di Ibu Pejabat BPR bagi menyerah bukti baru berkaitan aduan rasuah yang dibuat sebelumnya. Aduan keempat ke atas dakwaan rasuah YAB Menteri Besar Selangor dibuat pada 26 Disember 2001 berhubung pembelian tanah lot banglo di Bandar Baru Bangi. More...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive