KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 2, 2008

BEKAS MB KEDAH ARAH JKKK dan AHLI MAJLIS LETAK JAWATAN

ALOR STAR, 2 April (Bernama) -- Semua 1,938 anggota Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) serta ahli Majlis Daerah, Perbandaran dan Majlis Bandaraya daripada Umno diarah meletak jawatan berkuatkuasa semalam ekoran kekalahan Barisan Nasional di negeri itu dalam pilihan raya 8 Mac lepas.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata keputusan itu dicapai pada mesyuarat badan itu yang dipengerusikannya di pejabat Umno Kedah di sini malam tadi.

Katanya semua anggota JKKK yang dilantik oleh kerajaan BN pada 2006 dan tahun lepas untuk tempoh dua tahun yang hadir pada mesyuarat itu mencapai persetujuan bersama untuk meletak jawatan.

"Bagaimanapun mulai semalam juga semua JKKK tersebut akan dilantik sebagai JKKK Persekutuan dan mereka akan ditauliahkan dalam tempoh terdekat," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat itu.

Mahdzir, yang merupakan bekas Menteri Besar Kedah, berkata peranan dan tugas JKKK Persekutuan adalah sama seperti tugas JKKK negeri .

Sebelum ini semua ahli majlis Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dari parti komponen BN yang lain telahpun melepaskan jawatan mereka selepas BN tumbang pada pilihan raya umum itu.

Mahdzir berkata sebahagian ahli majlis PBT dari Umno menghantar surat peletakan jawatan mulai semalam dan selebihnya akan berbuat demikian hari ini.

1 comments:

Anonymous said...

Serupa macam Kelantan.....kerajaan dlm kerajaan

Posting terkini

Blog Archive