KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 2, 2008

UMNO TAK FAHAM MAKSUD 'BERFORUM'

Tidak demokrasi langsung UMNO nih. Mamat tu nak bertanya dan soalannya tidak lagi selesai, telah di halang dan di boo beramai ramai. Serta di bawa keluar.

Anwar belum pun hadir, cukup sekadar menyebut nama, dewan sudah jadi kacau bilau.

Yang menyoal di suruh keluar, pemimpin tak jawab soalan? Semangat UMNO sudah bercelaru. Tak tau apa maksud 'demokrasi' dan tak tahu apa maksud 'forum'. Pengerusi pula patutnya minta semua bersabar dan selesai kan soalan, biar pemimpin mereka yang jawab. Baru Gentleman.

Kalau nak bodek pemimpin, tak payah adakan forum. Buat saja majlis 'taklimat pemimpin' atau 'bertemu pemimpin', tak payah ada soal jawab dari penonton. Macam tengok wayang. Lepas tu, bila majlis dah selesai "Tepuk ramai ramai"....atau "cium tangan pemimpin". Kalau perlu dijunjung pemimpin tu dan dibawa berjoget. Atau lebih afdal lagi, curahkan susu kat kaki pemimpin, tadah dan minum air lelehan susu tu......Shruuuuuuuuppppppp !!! Dengan daki dan ketuat kaki pemimpin masuk ke anak tekak.


UMNO .... lucunya sampai bila bila. Pemimpin satu hal, penyokong pun satu hal. Kalau tolak dan campur....UMNO memang dah hancur.





KESIMPULAN YANG WAK BOLEH BAGI
1. UMNO tidak mengaku mereka beruk tapi ahli dan penyokong tak boleh dibawa ke majlis sebab UMNO tak paham tentang majlis dan kepelbagaian bentuk majlis itu.
2. Pemimpin UMNO bakal terus tidak berwibawa kerana penyokong tidak benarkan soalah dijawab. Dan mereka membiarkan perkara ini. Sedangkan kalau dijawab dengan sinis oleh pemimpin, tepukan gamat akan diberikan oleh penyokong....tapi ini tak berlaku.
3. Mamat tu bakal masuk parti PAKATAN RAKYAT kerana meluat dengan cara 'forum' yang umno adakan dan atitude penyokong UMNO. Sedangkan Mamat itu bijak orangnya dan mempunyai pendirian serta ilmu.
4. Ini adalah satu bukti bahawa UMNO dah kelam kabut kerana kekalahan yang lepas dan kemarahan mengatasi akal fikiran.
5. Kuburkan sahaja lah umno. Kalau tak .... ia bakal rosakkan manusia dan tambahkan jumlah orang gila.

3 comments:

Anonymous said...

comedy of 2008..memang sahlah rejim kuku besi.umno cuma nak dengar bahan penglipurlara je,mereka tak matang2 berpolitik,patutlah negara tunggang langgang dlm tangan mereka.tak nak dengar rintihan org bawah @cerita2 pahit.memang budaya ampu dan jilat.

rasta_nails said...

salam....
kesian kat mamat tuh..semangat ada..tapi silap sokong parti...
umno nie jangan disokong lagi..
dah jadi macam dinosour dah...
tapi bagus pon..sbb biar org umno tgk sendiri macam mana orang atasan diorang berfungsi....

TAKBIR...ALLAHUAKBAR!!!

Anonymous said...

diorang memang berok pn....
pasal apa....hati dan pemikiran diorang ni dh diracun berkurun lamanye....tak boleh nk di cuci lg...

klo dngo betol-betol....ada yg kata "yahudi..???" nampak tak.??
mereka tak tau apa-apa...hanya ikut apa yg disuap dari mulut ke telinga antara kawan2 tanpa mengkaji kesahihannya.....

langsung takmasuk akal....

Posting terkini

Blog Archive