KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 1, 2008

Kita Lawan Fitnah Mereka - Peguam Anwar Ibrahim

KeADILan

KUALA LUMPUR: Selepas ditujah dengan pelbagai fitnah dan tohmahan, Ketua Umum KeADILan Anwar Ibrahim sudah memperkemaskan persiapan dalam kes saman terhadap bekas aktivis Dr Chandra Muzaffar dan timbalan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin sebagai respon kepada serangan mereka dalam dua insiden berasingan menjelang PRU12 lalu.

Ketika ditemui Suara KeADILan 31 Mac lalu, Peguam Sankara Narayanan Nair berkata pihaknya sudah bersiap-sedia untuk membawa Dr Chandra dan Khairy ke mahkamah dan yakin keadilan akan berpihak kepada kliennya, Anwar Ibrahim.

Menjelaskan dua insiden berkenaan, Sankara berkata Khairy menggambarkan Anwar Ibrahim seorang manusia yang rendah moral, luar tabii dan tidak mempunyai nilai-nilai Islam kepada kelompok pendengar dalam satu ceramah Umno di Lembah Pantai 20 Februari lalu.

Sementara Chandra pula menuduh Anwar Ibrahim “menggalakkan dan mencetuskan perpecahan kaum di kalangan kaum di Malaysia,” dalam satu forum lalu seperti yang dilaporkan akhbar New Strait Times 4 Mac lalu.

Khairy dan Chandra masing-masing diberi masa 48 jam – dari 4 Mac hingga 6 Mac – untuk memberi jawapan. Sekiranya gagal pihak guaman Anwar diarahkan untuk “mengambil tindakan undang-undang” terhadap mereka.

Anwar Ibrahim juga memfailkan saman RM10 juta setiap satu, selain dari tuntuan memohon maaf secara terbuka, kerana tindakan mereka mencemar maruah beliau dengan tuduhan berniat jahat.

“Fitnah-fitnah ini harus dihentikan. Ia berniat jahat dan mempunyai motif politik untuk mencemar maruah klien saya. Kita akan lihat nanti bagaimana mereka mempertahankan fitnah mereka di mahkamah,” kata Sankara.

Temubual penuh bersama Sankara Narayanan Nair boleh dibaca dalam keluaran Suara Keadilan akan datang.

1 comments:

Anonymous said...

apa status skrg? depa ada minta maaf dak? update sikit

Posting terkini

Blog Archive