KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 17, 2008

UMNO bila nak BLAH!!!

Radenjowo
Aku antara yang terpinggir dengan karenah sistem kroni UMNO selama ini. Kalau kena pada orang lain, mungkin kita tidak tahu, tetapi sudah kena pada batang hidung sendiri, berita itu semua adalah realiti. Pada ku, UMNO memang pentingkan kroni dan kekayaan berlegar didunia kemewahan mereka. Budaya ini bukan terpencil tetapi berlaku di mana mana dan akhirnya, kekayaan sekelompok manusia memang jelas adanya.

UMNO terkenal dengan budaya samseng, ego dan tunjuk kuasa. Semua yang ada, tak kira wang rakyat atau mereka punya, halal mahu pun haram, semua nya milik mereka. Kerana itu lah maka, setiap kemudahan milik kita bersama, tidak mahu dikongsi. Kesedaran rakyat tentang semua ini membuatkan kita benci dan bertambah benci. UMNO makin ego, tak sedar diri, tak sedar di untung.

Kekalahan mereka di 5 + 1 negeri sudah cukup menjadi bukti, namun ia tidak membawa sebarang kesan. UMNO masih tak sedar diri. Yang keji menjadi hina, dan yang jahat bertambah keparat.

Ini buktinya,

Cerita 1
RTM: Selangor usir, Perak rayu
''Kerajaan negeri akan berhubung secara rasmi dengan Kementerian Penerangan mengenai hasrat ini, barangkali ke udara sejam dalam sehari sudah mencukupi.

''Inilah rayuan daripada kami supaya Radio dan Televisyen Malaysia (RTM) menyiarkan maklumat kerajaan negeri kepada rakyat, bukannya panjang pun cuma sejam sahaja," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di sini hari ini. more...
DAN .... ini lagi
Cerita 2
Pemimpin KeADILan Disiasat Polis
Sekumpulan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi tiba di kediaman Presiden KeADILan di Bukit Segambut seawal jam 6 pagi lagi bagi menyerahkan notis untuk hadir memberi keterangan.

Walaubagaimanapun apabila pihak polis dimaklumkan bahawa Ketua Pembangkang tidak berada di kediamannya pada pagi itu, beliau diminta untuk tampil ke Balai Polis Dang Wangi pada jam 3 petang kemudiannya.more...
Dalam banyak banyak mangkuk, ada yang cuba menjadi cawan dan cawan itu cuba untuk menyatukan bangsa, kononnya. Sedangkan antara mereka masih terus bergolak bagai tiada penghujungnya.



Ini kata NORZA, "Parti-parti Melayu perlu bersifat melengkapi antara satu sama lain walaupun mereka berbeza ideologi," katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Mohamad Norza Zakaria yang mahu menggerakkan usaha bagi mewujudkan permuafakatan antara UMNO, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Ketua Pemuda UMNO Pahang, Datuk Khairuddin Yaakob pula berkata, sekarang bukan masanya untuk kaum Melayu berpecah-belah atas nama politik. - Utusan
Aku melayu dan jawapan aku kepada Norza dan rakan-rakan UMNO nya,

"sorry !!! selagi UMNO, kitorang tak layan."

Serampang dua mata. Tipu melayu, takutkan kaum lain. Minyak sudah dituang, api sudah dinyalakan, tapi tidak membakar hutan. Rakyat tidak endah ajakan UMNO lagi.

Sekali lagi, mereka gagal cetus api perkauman. Ia bukan lagi isu menarik zaman sekarang. Melayu sudah besar panjang dan mampu membezakan. Mana kaca dan mana permata. Lakunan artis jadi bahan ketawa kerana tidak mencapai kualiti lakunan sebenar. Dialog tergagap gagap, karektor tersekat sekat. Realiti amalan UMNO sejak dulu. Dia bakar api, Melayu yang berperang lantas UMNO bersorakan. Bila Melayu sudah menang, muka pun terpacul dan kononnya dia lah pahlawan. UMNO pengecut kerana harapkan Melayu jadi pejuang sedangkan diri berebut menyorokkan badan.

Realiti sebenar UMNO adalah mereka masih berdendam antara melayu. Tiada bibit bibit untuk bangun bersama. Usaha semua gagal kerana setiap usaha ada muslihat dan rahsia. Rakyat sudah boleh hidu. Kerana seorang berjuang dan yang lain menentang. Seorang berbaik, yang lain mengherdik. Melayu UMNO, talam dua muka, musang berbulu ayam.

Sebelum ini rakyat bersabar untuk nanti 14 April. Di khabarkan, ada berita gembira. Nanti punya nanti, tunggu punya lah tunggu, tiada apa yang datang kecuali angan angan. Aku sebagai rakyat, sudah tak sabar dengan semua ini. Aku mahu tukar kerajaan yang ada dan hidup aman damai. Tiada dendam dendam, gila kuasa, perkauman. Macam dah tiada kerja lain, selain melayan dakyah dakyah UMNO. Semua ini membuang masa kita semata mata.

Jangan biarkan politik UMNO yang kuno merosakkan kedamaian rakyat semua. UMNO nak hancur, dia punya pasal. UMNO nak terkubur, aku lagi suka. Orang lain jangan campur dan jangan leka.

So....Anwar dan pemimpin yang mahu merubah kerajaan, persoalan aku .... BILA?

Jangan buang masa kerana kalian masih banyak tanggung jawab yang perlu di lakukan. Lupakan soal media dan lupakan soal tekanan. Kita masih ada stadium, ceramah, internet dan pekeliling untuk diedarkan. Macam tak biasa?

Kalau orang tak beri, kita jangan nak minta. Kalau kerajaan pusat kita dah pegang, semuanya kita boleh guna. Persetankan dan jangan layan mereka.

Teruskan perjuangan kerana rakyat sudah bertanya, dimana kah janji? Pada rakyat MARHAEN seperti kami, bukan singkir hanya Dollah, bukan hanya Mahathir dan bukan hanya Najib tapi yang utama adalah .......... bila UMNO nak BLAH!!!

2 comments:

Anonymous said...

caya lah wakk.....first class artikal...

Putra IJ80 said...

Quote"14hb,dikabarkan berita gembira....."Unquote.
Saya petik kata kata bekas Ketua Hakim Negara,"kalau nak makan goreng pisang,biar tengah panas"(MLJ).
Sebenarnya perkara lompat party itu hampir pasti berlaku ketika itu,.kalau tidak masakan Tku Adnan sibuk sibuk hantar Penyiasat,dan Bang Dollah cepat cepat melawat Negeri dibawah bayu.
Malang nya follow up bgi pihak PR lemah,dgn alasan DSAI masih dlm pantang,ditambah dgn isu isu pegambilan alih kjn negeri terutama nya S'gor dan PRK,serta sibuk dgn kera'ian kemenangan.
Akirnya ia menjadi sejuk,ditambah dgn sikap BN yg akan melakukan apa jua bagi menghalalkan cara.
Maka usah diharap sangatlah berita gembira itu bisa terjadi .

Posting terkini

Blog Archive