KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 17, 2008

~ Kamar Ku Yang Telah Sepi ~

kassim8888 - [...] Sambil menikmati makan petang dengan suasana yang dingin kuperhatikan air hujan turun dari celah-celah siling di depan bahagian porch keretaku. Sudah lama kuperhatikan siling ini bocor cuma tiada siapa yang dapat kuharapkan untuk melihat punca bocornya. Jika dahulu akulah yang akan bergegas lari naik ke tingkat atas untuk meninjau-ninjau arah arus air yang bocor itu.

Sambil menjamu nasi berlaukan ikan bilis goreng cili api, aku terkenangkan kamar tidurku di tingkat atas. Sejak jatuh sakit hampir lima tahun, aku tidak berpeluang menjenguk naik ke kamarku. Bagaimanakah rupanya kamar tidurku yang telah lama kutinggalkan?. Kamar tempatku bergurau senda kini sepi membisu tanpaku.

Katil antik perkahwinanku kini lesu tanpa penghuninya. Mungkin dia merindui kehangatan tubuhku. Mungkin jua dia merajuk kerana tubuhku kini tidak memerlukannya lagi. Aku kini sudah ada penggantinya. Katil besi yang lebih kukuh yang selalu di gunakan di hospital².

Almari pakaianku telah lama tidak kubuka. Tidak seperti waktu dahulu, pasti setiap malam kubuka daun pintumu mencari pakaianku. Aku jua rindu pada kemeja-kemeja dan seluar-seluar yang kupakai ke pejabat satu ketika dahulu. Putih, biru, hijau dan unggu warna kemejaku.

Sesungguhnya aku amat merindui untuk memakainya kembali. Tali leherku tergantung kaku se olah-olah turut menerima hukuman seperti diriku jua. Hampir lima tahun kain pelekat bercorak pepetak mengambil alih dan menutup tubuh tuanmu.

Jubah hijau yang dibeli di Mekah yang sering kupakai dahulu sewaktu sujud mengadap dan berdoa padaMu kini terlipat dan tertunduk lesu di rak baju.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive