KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 22, 2008

Kerajaan Selangor digesa segera peruntukkan rumah untuk setinggan

Harakahdaily - [...] Beliau yang berucap dalam perbahasan menjunjung titah ucapan Tuanku Sultan pagi tadi kesal kerana 68 penduduk Melayu di kampung Berembang tidak mendapat pembelaan di bawah pemerintahan kerajaan BN selama 50 tahun.

Katanya, kerajaan BN selama ini tidak berusaha membela mereka sebaliknya menggelar mereka sebagai penyangak atau samseng kerana enggan berpindah daripada Kampung Berembang.

Azmin berharap kerajaan Selangor perlu menyegerakan bantuan kepada penduduk setinggan dengan mengadakan peruntukkan rumah kos rendah.

"Dalam hal ini saya menegur Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB) lebih berpihak kepada pemaju dan tidak peduli dengan golongan miskin seperti di Kampung Berembang,"tegasnya.

Beliau berkata, PNSB mesti segera mendesak pemaju supaya memberi keutamaan kepada peneroka bandar dengan membina rumah kos rendah dengan harga RM35 ribu seunit.

Dalam perbahasan itu beliau turut menyelar sikap dan tindakan pimpinan Umno yang cuba membela nasib orang Melayu malangnya ia dilaksanakan selepas pilihan raya umum, 8 Mac lalu. ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive