KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 22, 2008

PECAT IMAM

hamirdin.blogspot
Assalamualaikum,

Sekali lagi kita disuapkan dengan berita palsu dari pihak BN bahwa di Perak berlaku kejadian pemecatan imam oleh kerajaan PR. Ini adalah dodoi lama yang mainkan semula oleh BN, kerana mereka menyangka dengan memainkan isu seperti ini mereka boleh mendapat simpati rakyat.

Sebenarnya BN/UMNO dan penyokong-penyokong merekalah yang telah selama ini bertindak zalim bukan sahaja memecat imam dan AJK mesjid/surau seperti yang berlaku diTerengganu, tetapi lebih jahat lagi mereka telah merampas mesjid dan surau, mengunci dan merantai mesjid dan surau serta merobohkan mesjid dan surau. Rekod kehasadan mereka jelas terpahat di negeri Selangor.

Satu lagi perangai busuk mereka ialah terlalu suka mendeskriminasikan rakyat. Kalau rakyat yang tidak menjadi penyokong mereka pelbagai bentuk deskriminasi dikenakan kepada rakyat tersebut. Dengan sebab itulah banyak mesjid dan surau dikuasai oleh puak mereka dengan cara mendeskriminasikan rakyat jelata.

Kehasadan mereka yang besar lagi ialah, mereka hanya menggunakan topeng demokrasi apabila berada dalam suasana pilihan raya. Di luar daripada keadaan tersebut mereka langsung tidak percaya dan tidak mahu menggunakan demokrasi. Contoh yang paling ketara ialah pemiihan AJK surau atau pun mesjid. Banyak mesjid dan surau menentukan AJK masing-masing dengan cara ditunjuk oleh orang UMNO dan direstu oleh YB berkenaan, dan kemudian senarai AJK tersebut terus mendapat pengesahan jabatan ugama Islam yang berkenaan. Anak kariah tidak diajakberunding, dan tidak ada amalan demokrasi dalam perkara ini.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive