KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 22, 2008

Guling Pak LAh: Najib jumpa DrM di Luar Negara

 tranungkite - Nampaknya Najib telah mula menunjukkan kuku dan taringnya serta seakan telah bersedia menerkam Pak LAh tidak lama lagi demi mengambil-alih singgahsana Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia. Seolah-olah cita-cita dan mimpi indah Najib hampir menjadi kenyataan!

Najib dalam kenyataan ringkas semalam-Isnin menyatakan bahawa beliau tidak berhajat pulang ke Malaysia dari Mesir. Adakah kebetulan pula DrM hari ini-Selasa berlepas ke Tokyo menghadiri satu persidangan? Umum tentunya masih ingat bahawa sekitar awal 2005 selepas DrM tengah galak menghentam PM atas isu jambatan bengkok, Najib diberitakan ada menemui DrM di Tokyo! Najib menafikan berjumpa DrM di Tokyo namun mengakui menginap di hotel yang sama. Wah! Versinya lebih kurang sama seperti percutian VK Lingam dengan bekas ketua hakim Eusoff Chin di New Zealand..semuanya kebetulan. Atau pengarahnya sama?

Komen Najib tentang DrM keluar Umno juga agak menarik. Beliau menyingkap tentang betapa besarnya jasa-jasa DrM pada parti Umno dan negara...beliau juga akan mengadakan perbincangan dengan PM tentang usaha pengukuhan (pereputan?) Umno dan pelan peralihan kuasa. Nah! Najib dengan perlahan-lahan telah membuka langkah silat yang diperturunkan oleh mahagurunya-DrM. Apa kaitannya pengukuhan parti dengan pelan peralihan kuasa? Najib sedaya mahunya cuba mengheret Pak LAh kembali membicara isu peralihan kuasa yang cuba diperapkan oleh Pak LAh semenjak-duamenjak ini.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive