KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 23, 2008

Mana lebih penting Mahathir keluar Umno atau Ezam masuk Umno?

msomelayu - [...]

Manakala bagi Mahatir pula beliau keluar Umno tidak ada kena mengena dengan cerita Ezam hendak masuk ke dalam partinya itu. Bukan kerana Mahathir tidak boleh melihat muka Ezam, meyebabkan beliau mencari alasan tidak suka kepada Abdullah lantas meninggalkan parti yang dihuninya lebih 60 tahun itu, tetapi kerana beliau tidak tahan dengan wajah selamba (lembu kenyang) Abdullah.

Kita percaya kalau Ezam menyertai Umno, bukan Umno Baru ciptaan Mahathir tetapi Umno yang mula-mula dulu yang ditubuh pada 13 Mei 1946.

Kerana desas desus mengenai Ezam ini berlaku setelah 72 jam Mahathir meninggalkan Umno maka orang mengira reaksi Ezam itu ada berhubung kait.

Boleh jadi reaksi itu timbul kerana berlaku kekosongan di dalam Umno maka Ezam perlu mengisinya! Atau pun Ezam mengira dengan kemasukan beliau dalam Umno boleh menguatkan kedudukan Abdullah. Maknanya penghirjarah Ezam itu bagi memperkuatkan sesuatu yang lembik!

Kalau bekas Ketua Angakatan Muda PKR itu menyertai Umno sehari dua ini, apakah yang beliau cari sebenarnya? Apakah kerana beliau sudah merasakan Melayu benar-benar terancam disebabkan bekas bosnya tidak pedulikan Melayu lagi atau kerana apa?
... selanjutnya.

1 comments:

mangchikla said...

dua dua tak penting. Tunggang langgang umah diorang, takdak sapa nak amik tau heh. Kita tumpu kepada agenda "Refromasi kita" (uiii, btoi ka nih). Macam si brudder Mukh(riz) yang nak pertikai perlantikkan Tun Azmi, wat hang tak pi tanyer pak hang dulu pasai kes "korek, korek, korek" 2 x 5 = 1 x 10 muakakaakaakk....

Posting terkini

Blog Archive