KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 6, 2008

Demo Bantah Kenaikan Minyak Di Sungai Petani

antara poster yang dipamerkan peserta demo.

tranungkite - [...] Sungai Petani, 6 Jun: Himpunan aman anjuran Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah telah berjaya manarik lebih 1000 orang untuk berhimpun di sebelah Dataran MPSP di sini. Beberapa trak polis dari skuad LSF kelihatan tiba lebih awal di lokasi demo dan menghalang orang ramai memasuki dataran tersebut.

Perarakan peserta yang berhimpun di Masjid Muzaffar Syah sesudah solat jumaat berhenti di kawasan lapang bertentangan dengan menara jam untuk berkumpul di situ. Perhimpunan aman ini mendapat kerjasama baik dari peserta dan pasukan keselamatan yang mengawal lalu lintas. Ini adalah himpunan pertama yang diadakan dinegeri ini setelah kerajaan pimpinan Pak Lah menghukum rakyat dengan kenaikan 78.4 sen seliter. Kita harap selepas ini rakyat tidak bercakap saja tetapi turut serta dalam siri demonstrasi membantah kenaikan ini yang akan dianjurkan dari semasa ke semasa.
Esok 7 Jun, dijadualkan akan diadakan demonstrasi serupa di Plaza Tol Sungai Dua jam 3 petang. Ayoh tunjukkan kemarahan anda. www.pmerbok.blogspot.com ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive