KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 16, 2008

Kenaikan minyak tertinggi dalam sejarah Malaysia

Mstar - MINYAK naik lagi. Ini adalah kenaikan tertinggi dalam sejarah Malaysia, kira salah satu sejarah di alaf barulah kan. Gaji tak naik. Saya Cuma pekerja biasa sahaja yang paling tinggi sebulan kalu rajin overtime pun hanya RM1000 sahaja. Dua tahun saya bekerja, naiklah RM40 sahaja. Namun harga barang pula sejak akhir-akhir ini naik sehingga 400%.

Betullah kata kerajaan, barang- barang kawalan seperti beras, gula, minyak masak, tepung gandum, telur dan sebagainya tak boleh dinaikkan tanpa sebab, tetapi barang- barang yang telah siap dimasak pula meningkat sekali @ tiga kali ganda harganya.

Dua tahun lepas, saya makan tenggahari, siap dengan nasi tambah lagi beserta minuman, haranya Cuma RM4.50 sahaja, semalam, saya cubalah makan tenggahari semula, alamaklumlah, selau kerja shiff malam, harganya RM 6.00, lauk sama, nasi pun tak tambah. Terkejut jaga melihat harga tersebut. Alasan yang diberikan minyak naik, kos makin tinggi.

Maka ramailah orang yang marah harga minyak naik. Saya pun marah juga, Yelah, dah tentunya harga barang makanan akan meningkat sekali @ sepuluh kali ganda.Gaji tak naik-naik. Perbelanjaan semakin meningkat. Peniaga peduli apa dengan amaran kerajaan, amaran tuhan suruh sembahayang pun payah nak diikut, ini pulak amaran kerajaan..... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive