KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 15, 2008

Kenapa kerajaan naikkan harga minyak?

Sampai sekarang aku tak faham kenapa Kerajaan Barisan Nasional menaikkan harga minyak di negara ini. Ada sesiapa yang boleh bagi tau? Dah pasti jawapan yang aku nak, bukan dari Menteri yang terang malap terang malap....Korang tau apa dia kata?

"Saya yakin, rakyat tahu ini merupakan masalah di peringkat global dan bukannya hanya berlaku di negara ini. Apa yang dibuat oleh kerajaan ada benar dan bukan reka-reka," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis kesyukuran di Kampung Semayor, Kemasik di sini hari ini.

Katanya pemberian rebat kenderaan sebanyak RM625 kepada pemilik kenderaan persendirian di bawah 2000cc dan pembayaran sebanyak RM150 setahun kepada pemilik motosikal persendirian berkapasiti enjin sehingga 250cc mencerminkan keprihatinan kerajaan terhadap kebajikan rakyat di negara ini.

Katanya tinjauan yang dilakukan jentera kementerian juga mendapati rakyat gembira dengan pemberian rebat itu dan mulai faham dengan langkah kerajaan memberikan rebat itu walaupun pada awalnya ramai yang mahukan cukai jalan dihapuskan. - kata Shabery [bernama]
Tugas nya memberikan penerangan, tapi rakyat bertambah samar samar. Tak faham dan tak jelas. AKu tak kira, rebat atau tidak .... TURUN KAN HARGA MINYAK !!! Kata putus dari wak raden.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive