KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 2, 2008

Melayu liberal lawan sederhana

malaysiakini - [...] Menurutnya, walaupun bekerjasama dengan DAP, PAS tidak pernah menggadai prinsip perjuangan atau perlembagaan parti yang berteraskan al Quran.

Beliau berkata, PAS tidak mengubah perlembagaan untuk menarik orang ramai supaya menyertai parti itu.

khir toyo smooth"Perjuangan PAS tidak berubah, cuma pendekatan yang digunakan mengikut keperluan orang ramai dan perubahan semasa.

"Perkara ini perlu kerana penyokong dan ahli PAS bukan lagi hanya terhad kepada golongan ulama tetapi anak muda yang berlatar belakang profesional," katanya, mengulas kenyataan seorang pemimpin Umno yang menyatakan parti-parti orang Melayu kini di persimpangan jalan.

Bekas meneteri besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo dalam blognya mendakwa PAS kini berubah menjadi sebuah "parti liberal Islam" demi memenuhi keperluan dengan kerjasama dengan parti yang berteraskan sokongan pengundi Cina tersebut.

"Dilema ini bukan sahaja di kalangan orang Melayu dalam Umno, malah juga Pas. Hari ini kita melihat PAS telah berubah dari sebuah parti ultra Islam kepada sebuah parti liberal Islam," katanya dalam coretan 'Melayu di Persimpangan' Sabtu lalu.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive