KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 2, 2008

Hidup Di Negara Ini Perlu Kurang Ajar

msomelayu - BUKAN senang hidup dalam sebuah negara demokrasi seperti Malaysia ini. Kalau tidak ada kerajinan, keberanian dan muka tebal mungkin apa yang diimpikan meskipun hak kita tidak akan tercapai dengan mudah.

Walaupun kita ada pemimpin yang dipilih untuk menjadi hamba rakyat membawa suara dan memperjuangkan kepentingan rakyat, namun tidak semua dapat memainkan peranan. Atau tidak semua suara mereka didengar oleh pihak atasan. Ianya bagaikan dilepas pada angin lalu saja.

Adakalanya pemimpin hanya mendengar saja tetapi tidak tahu dan berani untuk bertindak dan berusaha keras untuk kepentingan rakyat. Atau mereka merasakan masalah-masalah rakyat bukan tanggungjawab mereka lagi setelah mereka menang?

Apa yang berlaku kepada kira-kira 1,800 penduduk Bandar Mahkota Cheras dan taman-taman sekitarnya adalah bukti bagaimana hidup di negara ini bukan muda seperti disangkakan. Kemerdekaan, demokrasi, tidak bermakna rakyat boleh meriba tangan dan memperolehi hak mereka sepatutnya.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive