KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 1, 2008

Jaminan keselamatan Anwar - Wan Azizah mahu jumpa PM

harakahdaily - [...] Wan Azizah mewakili pemimpin Pakatan Rakyat menghantar surat rasmi untuk memohon pertemuan dengan Abdullah berhubung soal keselamatan dan pertuduhan ke Imageatas Dato' Seri Anwar Ibrahim. Surat tersebut telah diterima oleh Pejabat Perdana Menteri pada jam 3:15 petang tadi.

Sementara itu, Ahli Parlimen Machang, Saifudin Nasution Ismail menegaskan, Pakatan Rakyat memerlukan PM memberikan jaminan tersebut kerana berdasarkan kes Anwar 1998, bekas Timbalan Perdana Menteri itu dipukul polis pada malam beliau ditangkap.

"Yang memukulnya ialah Ketua Polis Negara ketika itu, Tan Sri Rahim Noor, sehingga menyebabkan kecederaan yang membahayakan nyawa Anwar, oleh kerana itu jika kita tidak jamin perkara yang sama boleh berulang.

"Oleh kerana itu kami yang mendesak beliau untuk berlindung, beliau memang tidak mahu (ke Kedutaan Turki), namun pada kami, nyawa beliau terancam, itu yang lebih bahaya," tegasnya.

Bagi Ahli Parlimen Gombak, Mohamed Azmin Ali, Ketua Umum KeADILan itu tidak pernah meminta perlindungan politik atau asylum daripada Kerajaan Turki.... selanjutnya.

berita sebelum
Gambar Saiful dengan tiga menteri, pegawai Najib cetus persoalan konspirasi
Anwar disembunyikan demi keselamatan diri - KeADILan
PAS dukacita terhadap konspirasi jahat ke atas Anwar Ibrahim
Tuduhan liwat Anwar untuk tutup kelemahan BN
Tuduhan liwat: PAS mahu ia disiasat secara adil tanpa konspirasi

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive