KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 27, 2008

Loya Tetapi Masih Belum Terjeluak Dengan Rais Yatim

msomelayu | NASIB baik tidak terjeluak apabila membaca kenyataan Menteri Luar (Bandar?) Rais Yatim yang mengulas mengenai tindakan Singapura mahu membuat tuntutan ke atas kawasan perairan dan Zon Ekonomi Eksklusif (EEZ) sejauh 12 nautika dari Batu Putih.

Ekoran cadangan itu Rais memberi amaran kepada negara Temasik itu agar jangan menjolok sarang tebuan. Beliau beranggapan dengan cadangan itu Singapura ingin menguji Malaysia. Beliau masih merasakan apa yang dibangkitkan oleh Menteri Kanan Singapura Balaji Sadasivan itu main-main dan sekadar untuk test market Malaysia.

Apakah Menteri Luar (Bandar) ini sedang bermimpi atau baru jaga dari tidur dan belum berkumur dan basuh muka? Ataupun beliau baru bersunat, potong anunya? Nampak macam berani Rais ini untuk berhadapan dengan Singapura. Orang baru potong anunya begitulah lagaknya (berani) tatkala melihat anak dara.

Nampaknya Rais tidak begitu tajam pengamatan politik serta firasat perjuangannya.
Beliau masih tidak sedar apa yang berlaku selama ini tentang Singapura dengan Malaysia. Singapura untuk pengetahuan Rais Yatim bukan saja setakat berani menjolok sarang tebuan tetapi mereka sudah pun membakar beberapa kali sarang tebun.

Apa yang dilakukan oleh Salaji Sadasivan itu ialah proses membakar sarang tebuan seterusnya. Kalau boleh Singapura tidak mahu ada seekor tebuan pun di Malaysia walaupun tebuan di Malaysia mandul dan pondan. Ia perlu dihapuskan kerana hidup buat menyemak saja dan tidak membawa faedah kepada negara!... selanjutnya.

1 comments:

Unknown said...

Anak sapaa tu yang bercakap? Oooo anak Yatim aka Menteri Win-Win!

Apakah bangang sangat? bila dah Batu Puteh tu milik dia orang, tentu mereka akan tuntut perairannya. Happa daaa!.

Kalau dah "Pondan dan Tolol" tu tak usahlah nak tunjuk garang, jangankan taring, gigi pun tarak!

Kalau pondanlah susahnya, nak buat bapak anu tu mampus, nak buat ibu bukanya betina. tapi PM altiduri lantik dia jadi "Menteri Luar"

Posting terkini

Blog Archive