KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 4, 2008

"Saya di liwati ...... "

gelanggangjebat | .... Kini Bapa Anwar sedang digasak oleh anjing-anjing setia UMNO bagi menyelamatkan tuan mereka. Apa yang Jebat dapat lihat, Bapa Anwar juga bersalah. Beliau terlalu mudah mempercayai seseorang. Jebat hairan bagaimana orang sebijak Bapa Anwar begitu mudah mempercayai seseorang. Apa yang hebatnya dengan si SyaiFOOL@anjing itu? Hendak dikatakan bijak, bodoh sebenarnya. Hendak dikatakan pandai memimpin, tidak. Justeru apa yang dilihat oleh Bapa Anwar?

Mengapa si SyaiFOOL@anjing ini Jebat katakana bodoh, mari Jebat berikan nas-nas nya; pertama, si Anjing ini tidak pernah menamatkan pengajian di UNITEN. Nyata sekali dalam pelajarang beliau ini tidaklah sehebat mana. Jebat dahulupun pemimpin pelajar juga, bekas Timbalan Presiden MPP lagi, Bekas presiden persatuan Anak Negeri, menganggotai PALAPES, pasukan debat universiti yang menang pelbagai pertandingan debat dan pelbagai lagi yang Jebat tak mampu sebutkan. Namun itu bukan penghalang untuk Jebat menamatkan pengajian dalam tempoh masanya. Ramai lagi rakan-rakan Jebat yang aktif tetapi berjaya menanmatkan pengajian dalam tempoh yang diberikan. Namun si Anjing ini gagal. Bodoh kan anjing ini. Gong-gong-gong. Asyik menyalak sahaja.

Kedua, jika benar-benar hebat memimpin, maka seharusnya Anjing ini tidak akan menghadapi masalah untuk memimpin kehidupan peribadinya. Tahu membezakan mana yang hak dan batil. Tahu mana priority antara pelajaran dan berpesatuan. Biar Jebat ajar bagaiman untuk menjadi seorang pemimpin pelajar yang baik. Kerana anjing ini nyata sekali gagal.

Ketiga, sebagai seorang anak muda, sepatutnya tenaganya masih gagah, kudratnya masih perkasa namun apabila berhadapan dengan Bapa Anwar seperti yang didakwa didalam kondo, beliau dengan mudah menyerahkan bontotnya untuk dinikmati oleh seorang tua yang berumur 60 tahun.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive