KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 18, 2008

Streamyx macam sial

Ini email yang diperolehi dari pelayar no2umno ......

Saya alami masalah kewangan, Streamy tertunggak dan setelah dapat wang, saya pun membuat pembayaran. Sebelum ia di potong, saya ke Public Bank dan memasukan jumlah tunggakan sebanyak RM350.00. Setelah di bayar, selang sehari, streamyx saya tetap di potong.

Saya menalipon terus menalipon 1300889515, bahagian penyambungan semula. Setelah penerangan di buat, saya mendapati mereka telah tahu status pembayaran wang yang saya masukkan pada hari semalam. Mereka menjelaskan jumlah dan waktu, wang itu dimasukkan. Mereka turut mengaku bahawa pemotongan di buat selepas pembayaran. Dan saya meminta mereka untuk membuat penyambungan semula.

Panggilan itu saya buat pada hari Selasa, jam 3.00 petang. Selepas itu mereka berkata bahawa penyambungan akan dibuat di dalam tempoh 24 jam.

Belum selesai tempoh waktu itu, saya menalipon mereka pada keesokan harinya, di sebelah pagi, untuk kepastian. Pegawai bertugas memberitahu, dia tiada sebarang rekod panggilan saya pada semalamnya. Lantas di mengambil semula lapuran dan nombor resit resit sekali lagi. Dia turut berjanji akan membuat penyambungan semula di dalam tempoh yang sama, 24 jam bermula pada pagi itu.

Sekali lagi saya di janjikan dengan cerita yang sama.

Di tanya tentang berapa segerakah talian Streamyx boleh di sambung semula, mereka enggan jawab. Mereka kata tidak tahu dan tidak boleh memberikan penjelasan.

Di dalam tidak sedar, jumlah panggilan caj Prepaid sepanjang panggilan saya untuk dua hari berhubung dengan Streamyx telah menjangkau ke jumlah RM23.00. Wang Prepaid saya di sia siakan dengan pengumuman yang tidak bersangkutan dan saya sering di arahkan menunggu sementara menanti mereka membuat pemeriksaan.

Saya bercadang untuk memotong perkhidmatan Streamyx dan mengubah kepada sistem yang lain. Kalau wak Raden dan pembaca ada saranan, sila berikan. Saya sudah tidak mahu berurusan dengan Streamyx walaupun perkhidmatannya sudah saya gunakan selama 3 tahun. Sepanjang tempoh itu, sudah beberapa kali saya menghadapi masalah yang sama.

Harap maklum dan terima Kaseh

Azizxxxx@gmail.com

7 comments:

Jie said...

Saya ada masalah yang paling BANGANG dgn TM setahun dulu.

Selepas memasang Streamyx, saya mengisi BORANG untuk memotong talian internet dail up 1515. Saya bukan gila untuk guna dua2 perkhidmatan hanya untuk urusan domestik...sebagai seorang surirumah.

Tahu apa yg terjadi?

Pegawai yang memproses borang saya bukan memotong talian 1515 tetapi streamyx!

Itu urusan dibuat face to face dan isi borang .

Streamyx disambung semula dengan akaun baru, deposit baru, yuran entah apa2 baru...Dia cuma minta maaf dan segala kos penyambungan semula saya kena bayar.

Saya bayar KESILAPAN BODOH tm! Saya tiada pilihan kerana ini perkhidmatan monopoli.

Anonymous said...

macam cerita sama je. Aku pernah kena. Habis semua budak budak situ kena maki hamun. Dah la lambat, lepas tu diorang siap suruh tunggu. Penyambungan kena bayar. Tu yang diorang jadi kaya sedangkan perkhidmatan macam celaka.

Anonymous said...

Sebenarnya korang jgn slahkan tmnet je....byk lagi sykt telcom yg mcm tu..sbagi contoh aku pakai digi suatu ketika dulu...dh ler line xbagus..aku minta potong diorg xpotong pastu biarkan sampai capai kredit limit..dah ler kena kredit limit..digi biarkan akaun sampai 3 bulan lagi di mana diorg cas lagi akaun aku utk penyewaan internet. ada ke patut? ni slahkan sape ni? aku nk ngadu kt Kem.MultiMedia nanti diorg wat xreti gak...sbb bapak aku bukan menteri!!

Anonymous said...

ha ha ha...korang kena sekali dah kecoh. aku kena beratus kali dah...sama je. lepas bayar nak sambung mau 3 atau empat hari. aku siap ambil nama dan number taliponis tu. mereka kuli je, keje nya melayan maki hamun aku. pastu relax bukan boleh buat decision pon. korang pindahle ke celcom atau maxis. aku pakai streamyx 5 tahun, memang celaka punya tm pastu speed tak penah penuh, hingga le aku langgan 4 mbps, serupa je. jem jalan jem jalan. kalau tak sambung mula la dia ajar kita configure hingga aku pandai ajar balik skrip tu ha ha ha. lain kali ambil nombor report, nama dan number taliponis, dah tulis janji mereka, bila due je call, dan standby ayat ayat maki paling power sebab tn gerenti fail. aku jamin, kerat kepala apa pun berani- navy pencen

Anonymous said...

saya dah sebulan x dpt lyar streamyx. buang duit je....

byr bulanan mahal, tapi servis x bagus.. baik beli syabu..

Anonymous said...

aku pernah alami beberapa minggu dulu, time tu aku dah TT duit untuk bayar streamyx/TM, after 1 week aku balik from outstation, aku tgk line phone kena potong. aku call tanya kenapa, nasib baik time tu orang yang jawab tu boleh kira bersopan dan sanggup menolong.

sikit punya bengang aku bila mamat TM tu kata, duit yang aku TT tu baru saja dia terima 2 hari sebelum aku balik KL. aku sikit punya bengang, macamana baru terima? aku buat TT sebelum 12PM, hari kerja pulak tu, dah tentu the next day terus masuk akaun TM. dia kata dia akan usahakan biar dapat the next day, aku rasa next day tu sunday. Next day memang sambung balik streamyx/TM. Tak kena charge.

kalau kena charge memang aku maki TM. bodoh kayu!

-garden

Anonymous said...

korang pun bodoh... pakai la apa pun ISP.. untung TM gak... kakaka... kutuk2 TM, TM dul gelak je... KTAK tu bontot je TM... kakakaka....

Posting terkini

Blog Archive