KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Aug 27, 2008

Jakim: Ramlang boleh dikena tindakan tatatertib

MStar | ...PETALING JAYA: Imam Masjid Wilayah Persekutuan, Ramlang Porigi (gambar) boleh dikenakan tindakan tatatertib kerana terlibat dengan kempen pilihan raya Permatang Pauh yang berakhir semalam.

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz berkata penjawat awam yang terlibat dengan program kempen pilihan raya adalah bercanggah dengan peraturan kerajaan.

"Bagaimanapun Jakim akan menjalankan siasatan lanjut mengenai penglibatan beliau dalam perkara ini," katanya ketika dihubungi mStar Online.

Dua hari lalu Ramlang yang menjadi saksi sumpah Mohd Saiful Bukhari Azlan iaitu bekas pembantu Datuk Seri Anwar Ibrahim muncul memberi kejutan dengan membuat pengakuan sumpah itu tidak sah.

Ramlang muncul di Masjid Perda di Permatang Pauh yang turut dihadiri Anwar juga mendedahkan bahawa beliau 'dipaksa' menjadi saksi sumpah laknat Mohd Saiful.

Wan Mohamad menjelaskan Jakim akan menggunakan prosedur biasa untuk mendapatkan maklumat tambahan bagi membantu siasatan.

"Kita juga akan mendapatkan penjelasan terperinci daripada imam berkenaan.... selanjutnya.

no2umno - pelik ....cakap betul pun susah.

4 comments:

mangchikla said...

PR kene tgk kebajikan si Ramlang nih. Nengok mesjid Negri kat Shah Alam tuh besau, tadika kat bawah pob dah pindah ke surau seksen 2. Banyak tempat kosong. boleh bafi opis dan bilek kat die. Takleh kalu, Perak adem Pinang ade, kelatte ade, kedah lanie pon ade. ak kalu, ngundi esok aku pangkoh parti "cap doghoyan". tolong lar weihh

k-one said...

saya berharap sekiranya saudara ramlang d kenakan tindakan , pakatan rakyat dapat membantunya. pengorbanan itu amat pahit dan bg saya saudara ramlang telah berkorban atas prnsip kebenaran. saya percaya bukannya d masjid wp tu ja tmpt ramlang blh dpt rezeki, byk tmpt2 lain yg kita boleh bantu utk nya. saudara ramlang adalah contoh/ icon terbaik dlm menyatakan kebenaran. salam sejahtera saya buat beliau dan kami akan bersama-sama beliau .

mangchikla said...

Yeaaayyy

Anonymous said...

salam...
kesian kek ustad nie....
soba sikit yo laie..
tingga 20 haghi laei..
lopeh 16 sept nie...
dah cito lain...
insyaallah ustad..
kao pon tau...rozoki daghi ALLAH...
dont worry ustad...

Posting terkini

Blog Archive