KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Aug 19, 2008

Siapa Bebaskan Michael Chia?

malaysiatoday | ...Seorang warganegara Malaysia dan mendapat taraf penduduk tetap Hong Kong, Mr V @ Ngui yang dianggap sebagai 'Taiko Tai' (Abang Besar) bagi pembalak di Sabah memainkan peranan penting membayar jaminan dan mengemukakan dua orang penjamin tempatan setelah akaun bersama Michael Chia dan Musa Aman dibekukan serta merta dan wang yang diseludup keluar dirampas.

Mr V menjadi pakar rujuk bagi warganegara Malaysia di Hong Kong kerana sikapnya yang peramah dan banyak membantu pembalak (halal dan haram) mendapatkan pendahuluan tunai atau pinjaman tanpa cagaran dan hanya memotong pinjaman berkenaan setelah pembalak mengeksport kayu balak kepadanya.

Antara taukeh balak yang pernah mendapatkan pinjaman khas daripada Mr V termasuklah Datuk Admund Looi, Andrew Lim dan John Nip.

Pembebasan Michael Chia menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena dan memberi kata kunci kepada BPR untuk menjelaskan kepada rakyat Malaysia bagaimana pasport yang berada di dalam tangan BPR boleh terlepas kepada Michael Chia yang amat dikehendaki oleh polis Hong Kong dan Interpol?... selanjutnya.

1 comments:

mangchikla said...

Eeeeeeee sronok nyerrrrrrrr.... kalau si Chia boelh lepas, tuh cewek cewek yg merengkok kat cina, jepun, selatan ameirca yg kene tuduh jadik "runner/carrier" dadah bley lepas lak ek? Sayanggggggg kerajaan..

Posting terkini

Blog Archive